مخابرات عنوان بزرگترین شرکت بورس را از مس پس گرفت

مخابرات با رشد چند روز اخیر سهام، عنوان بزرگترین شرکت بورس را از ملی مس پس گرفت و دوباره در صدر همه شرکت های بورسی از لحاظ ارزش روز ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک فارس در سه شنبه گذشته با عنوان " تغییرات مهم در جدول بزرگان بورس/ مس جای مخابرات را گرفت" و واکنش سهامدار عمده آن یعنی مدیرعامل توسعه اعتماد مبین، وضعیت این شرکت در بورس بهبود یافت تا مخابرات بعد از چند روز مجددا" رتبه اول بزرگترین شرکت بورس از ملی مس را پس بگیرد.

براساس این گزارش، با رشد قیمت سهام اکثر شرکت های بزرگ حاضر در بورس رکورد ارزش روز بازار سهام شکسته شد و از 142 هزار میلیارد تومان هم فراتر رفته اما در هفته های گذشته اوضاع سهام مخابرات در بورس به دلیل کاهش روزانه قیمت نامساعد بود.

این جریان و کاهش بهای هر سهم از 336 به 214 تومان موجب شد تا ارزش روز بازار مخابرات از اول سال تا هفته گذشته 5.7 هزار میلیارد تومان سقوط کند و به کمتر از 9.9 هزار میلیارد تومان برسد. 

از طرف دیگر به دلیل رشد قیمت هر سهم شرکت ملی مس از 492 تومان اول سال به 610 تومان در 29 مهر،این شرکت مشمول اصل 44 با ارزش روز بیش از 10.6 هزار میلیارد تومانی عنوان بزرگترین شرکت بورس از نظر ارزش روز بازار سهام را بعد از 4 سال از مخابرات گرفت تا مخابرات برای نخستین بار از زمان حضور در تالار شیشه ای به رتبه دوم نزول کند و تغییراتی مهم در جدول بزرگان ایجاد شود.

بعد از این واقعه صابر فیضی مدیرعامل سابق این شرکت و مدیرعامل توسعه اعتماد مبین (سهامدار حقوقی و اصلی مخابرات) در گفت وگو با فارس اعلام کرد: "اتفاق خاصی رخ نداده و دوم شدن رتبه مخابرات ناشی از گران شدن سهام شرکت ملی مس است.

افت قیمت سهام و ارزش روز مخابرات مقطعی بوده و هر ساله رخ می دهد. بنابراین انتظار می رود از ماه آینده روال عادی سهام مخابرات در بورس ادامه یابد و کاهش ارزش روز بازار سهام آن برگردد تا مخابرات دوباره بزرگترین شرکت بورسی از لحاظ ارزش روز شود."

حال چند روز بعد از این اظهارات و واکنش وی به ریزش بیش از 5.7 هزار میلیارد تومانی ارزش روز بازار مخابرات، امروز قیمت هرسهم آن علاوه بر برخورداری از صف خرید به 240 تومان رسید تا ارزش روز بازار آن به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسیده و این شرکت عنوان بزرگترین شرکت بورس از ملی مس را پس بگیرد.

البته باید منتظر روزهای آینده وضعیت سهام مخابرات و مهمتر از آن بازگشایی نماد ملی مس و قیمت سهام آن هم بود که امکان دارد جدول بزرگان بورس باز هم با تغییراتی مواجه شود.

این درحالی است که بررسی های فارس از وضعیت بازدهی سهام مخابرات در 8 ماه اخیر نشان می دهد این شرکت به رغم اینکه از جمله شرکت های کم ریسک بازار بشمار می رود با زیان13 درصدی سهام هنوز نتوانسته سهامداران خود را راضی کرده و به مانند سهام سایر شرکت ها حرفی برای گفتن از نظر افزایش ثروت داشته باشد.

با این حال باید دید آیا وعده فیضی مبنی بر نبود نگرانی برای سهامداران و بهتر شدن شرایط مخابرات در نیمه دوم سال چه وقت و چگونه عملی خواهد شد؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  −    =  20