علت تمدید دوره انحصار رایتل

وزیر ارتباطات در توضیح علت تمدید دوره انحصار اپراتور سوم موبایل گفت: این اقدام با هدف تضمین سرمایه گذاری رایتل در نظر گرفته شده و دولت ملزم به تامین امکانات لازم برای تضمین سرمایه گذاری این اپراتور است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رضا تقی پور در حاشیه مراسم افتتاح شبکه ملی سلامت در خصوص موتور جستجوی پارسی جو اظهار داشت: این موتور جستجو هم اکنون به صورت آزمایشی راه اندازی شده و به سمت تکمیل شدن پیش می رود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این پروژه از سوی وزارت ارتباطات مجوز راه اندازی گرفته و مراحل تکمیل این موتور جستجو و افزایش تعداد صفحات آن نیازمند حافظه های بسیار زیاد و تجهیزاتی است که به مرور در حال آماده سازی است.

وی گفت: پروژه های موتور جستجوی دیگری نیز در مرحله تولید است و مقدمات آن به زودی آماده می شود که وزارت ارتباطات از این پروژه های بومی و حجیم حمایت لازم را به عمل می آورد.

*علت تمدید دوره انحصار رایتل از زبان وزیر ارتباطات

تقی پور همچنین در توضیح علت تمدید دوره حفاظت اپراتور سوم موبایل برای 15 ماه دیگر از سوی دولت، گفت: تصمیم دولت برای تمدید زمان ارائه نسل سوم موبایل به صورت انحصاری در کشور با هدف تضمین سرمایه گذاری اپراتور سوم در نظر گرفته شده و بر این اساس دولت خود را ملزم می داند امکانات لازم را برای تضمین سرمایه گذاری این اپراتور به کار گیرد.

وی گفت: دولت برخی از تاخیراتی را که در شبکه اپراتور سوم وجود داشته، پذیرفته است و با وجود اینکه این شبکه باید در دهه فجر 90 طبق زمانبدی به صورت رسمی آغاز به کار می کرد اما بر اساس زمانبندی‌ها تاخیراتی را در برنامه خود دارد.

بر این اساس دولت با تصمیم گیریهای صورت گرفته مهلت مجددی را به مدت 15 ماه به این اپراتور برای ارائه خدمات نسل سوم به صورت انحصاری داده است.

*هم کدسازی تلفنهای ثابت ادامه می یابد

وزیر ارتباطات همچنین از ادامه روند طرح هم کدسازی تلفن ثابت در دیگر استانهای کشور خبر داد و گفت: نیازمند برخی تغییرات در مراکز استانها در زمینه تلفن ثابت هستیم و به زودی برنامه یکسان سازی کدهای مخابراتی در استانهای مختلف اعلام می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =