آزمایش چهار هزار دستگاه PDA در شش استان

قائم مقام پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نصب و آزمایش بیش از چهار هزار دستگاه PDA در شش استان کشور از قرار‌ گرفتن ایران در زمره کشور‌های طلایی ارائه‌دهنده خدمات پستی در اتحادیه جهانی پست خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مازیار کشاورز  در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار دستگاه PDA (امضای الکترونیک) در استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، مشهد، فارس و غیره به صورت پایلوت در حال استفاده است تا ببینیم رسید‌هایی که در برخی از سرویس‌های پست ضروری است در چه زمانی به دست گیرنده می‌رسد.

وی افزود: به وسیله این دستگاه‌ها فرستنده می‌تواند به صورت آنلاین مرسوله خود را رصد کند و ببیند که بسته ارسالی‌اش در چه روز و چه ساعتی به گیرنده تحویل داده شده است و هم‌چنین می‌توانیم به صورت آنلاین از گیرنده رسید بسته تحویلی را دریافت کند. هم‌چنین دستگاه PDA قابلیت‌های دیگری نیز دارد که امیدواریم با کشف بازار‌ آن و انعقاد قرار‌داد‌های آن بتوانیم برای سرویس‌های خاص و مورد نظر خود آن قابلیت‌ها را نیز برای آن دستگاه‌ها تعریف کنیم.

او با اشاره به قرائت کارت‌های بانکی، شناسایی اثر‌انگشت و قابلیت نصب نقشه بر روی این دستگاه‌ها به عنوان یکی دیگر از قابلیت‌های آن درباره وضعیت و جایگاه پست ایران در اتحادیه جهانی اعلام کرد: هدف برای ما این است تا بتوانیم در جایگاه 10 کشور برتر جهان قرار گیریم که خوشبختانه تاکنون پیشرفت خوبی داشته و امروز گمرک نیز همکاری خوبی در این زمینه با ما داشته است.

کشاورز در ادامه تصریح کرد: روند پیشرفت پست در جهان به گونه‌ای است که مرسولاتی که از خارج برای کشور ما ارسال می‌شود، از زمان دریافت، ارسال تا تحویل‌گیرنده قابلیت رصد‌ کردن بوده و براساس زمان‌های مشخص‌شده برای ارسال مرسولات از نقاط مبدا به مقصد مشخص جایگاه پست‌های کشورهای جهان مشخص می‌شود.

قائم مقام اداره کل پست ایران با اشاره به تعیین پرواز‌های خود برای ارسال مرسولات و توسعه و گسترش مراکز مبادله در دیگر کشور‌ها به عنوان یکی‌ دیگر از اقدامات در حال انجام برای ارتقاء کیفیت خدمات پستی عنوان کرد: در حال حاضر حدود یک سال است که سیستم GPS در ایران نیز درج شده و اتحادیه جهانی پست در سوئیس می‌تواند زمان دریافت مرسول در مبدا، زمان ارسال آن از مبدا و زمان دقیق دریافت آن از مقصد را رصد کند و براساس همین بررسی امتیاز کشور‌های مختلف را در کیفیت خدمات پستی تعیین می‌کند.

وی در پایان با بیان این‌که ایران در اتحادیه جهانی پست حدود 84 امتیاز در زمینه‌ی کیفیت خدمات پستی کسب کرده است، گفت: کیفیت خدمات پستی در اتحادیه جهانی پست براساس شاخص‌های موجود در سیستم GPS (زمان ارسال دریافت، دقت، میزان آسیب‌دیدگی و غیره مرسولات) بررسی شده و ایران پس از حدود یکسال از استقرار این سیستم امتیاز 84 را از آن خود کرده است و از آنجا که کشور‌های برنزی، نقره‌ای و طلایی به ترتیب باید امتیاز‌های صفر تا 60، 60 تا 80 و 80 تا 100 در دریافت کنند، ایران در زمره کشور‌های طلایی اتحادیه جهانی پست در زمینه‌ی کیفیت خدمات پستی قرار گرفته است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  6