اعطای تسهیلات برای احداث جایگاه‌های CNG

مدیر سوخت وانرژی ستاد مدیریت حمل ونقل گفت: جایگاه‌های متوسط سی ان جی تا پایان سال در کشور ایجاد می‌شوند و متقاضیان می‌توانند برای احداث این جایگاه‌ها از تسهیلات ویژه آن استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک امیر رضا رجبی، معاون سوخت و انرژی ستاد مدیریت حمل ونقل وسوخت کشور گفت: سهیمه بندی بنزین برای دوران گذر است و قرار نیست که این طرح به صورت مادام ادامه پیدا کند.

وی در نشست خبری امروز اظهار داشت: از ابتدای سهمیه بندی بنزین تا کنون در حدود 70 هزار خود روی مسافربر شخصی تبدیل به خود روی دوگانه سوز شده اند و تنها 37 هزار خودروی مسافربرشخصی باقی مانده است که از این تعداد نیز 17 هزار خودرو تبدیل به تاکسی شده اند و سهمیه بنزین تاکسی ها را دریافت می‌کنند، بنابر این تنها 20 هزار خودرو باقی مانده است که آنها نیز با توجه به پیش بینی های به عمل آمده سهمیه تاکسی ها را از طریق کارت المثنی تاکسی در یافت می کنند تا کارت سوخت خودروی آنها آماده شود.

رجبی با اشاره به دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی گفت: تاکسی هایی که بنزین سوز هستند با هماهنگی به عمل آمده با شرکت گاز خودرو به کارگاهای تبدیل معرفی می شوند.
وی با اشاره به سوخت گیری تاکسی ها در جایگاه های سی ان جی گفت: در شهر هایی که جایگاه های سی ان جی وجود دارد دیگر خود روی عمومی بنزین سوز وجود نخواهد داشت و به همین دلیل اکثر جایگاه های سی ان جی متعلق به تاکسی ها هستند و خودروی شخصی نمی تواند در آنجا سوخت گیری کند.

رجبی با اشاره به احداث جایگاه ای متوسط سی ان جی گفت: در جلسه ای که اخیرا داشته ایم تصمیم گرفته شد مانند جایگاه های بنزین جایگاه متوسط سی ان جی احداث شود، بنا بر این تا پایان سال مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به دادن وام به متقاضیان احداث جایگاه سی ان جی تصریح کرد: متقاضیان جایگاه سی ان جی مشکلی بابت احداث نخواهند داشت به شرط آنکه اقدامات لازم را انجام دهند. جایگاه‌داران آنها هر متر مکعب گاز را 8 تومان می خرند و40 تومان به فروش می رسانند.

مدیر سوخت وانرژی ستاد مدیریت حمل ونقل خاطر نشان کرد: قانون توسعه حمل ونقل عمومی که مصوبه سال 86 است می گوید باید تا سال 90 سهمیه ها برداشته شود و ستاد مدیریت حمل ونقل تمام تلاشش بر این است که این قانون را اجرا کند مگر قانون جدیدی تدوین شود که در این صورت به قانون جدید عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به عدم هماهنگی قانون بودجه سال 88 با قانون مدیریت حمل ونقل گفت: متاسفانه در قانون سال 88 آمده است که باید از تولید داخل سهمیه بندی صورت گیرد و ما نمی توانستیم آن را اجرا کنیم و تنها توانستیم مقدمات اجرای این قانون فراهم شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

95  −  87  =