مقاله استاد دانشگاه صنعتی شاهرود، پراستنادترین مقاله یک مؤسسه معتبر علمی شد

مقاله استادیار دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان پراستنادترین مقاله علمی یک مؤسسه معتبرعلمی در آمریکا انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک منطقه سمنان، دکتر ناصر فرخی، استادیار دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود در همین ارتباط اظهار کرد: این مقاله که رتبه اول موسسه علمی Biomedlib را در رشته کشاورزی از سال 2008 تاکنون کسب کرده در مورد پپتیدهای گیاهی است که با همکاری دانشگاه‌های CSULB و UCLA کالیفرنیا انجام شده است.

وی گفت: پپتیدها در اصل همان پروتیین‌­ها هستند اما با وزن ملکولی پایین که به انواع درون سلولی و بیرون سلولی تقسیم می‌شوند. پیتیدها در بسیاری از فعالیت های زیستی همچون دفاع در برابر میکروب­ها، انتقال پیام­های حیاتی زیستی و شرکت در روابط فیزیولوژیکی درون سلولی نقش دارند و خالص سازی و تعیین نقش این پپتیدها به روش­های بیوشیمیایی و ژنتیکی کاری بس دشوار و طاقت فرسا است.

این استادیار دانشگاه شاهرود اظهار کرد: پپتیئومیکس یا مطالعه پروفیل کلی این پپتید­ها و شناسایی اشکال آن­ها به روش­های سریع و با استفاده از کروماتوگرافی و اسپکترومتری جرمی امکان مطالعه پپتید­ها را تسهیل می‌کند.

 مقاله دوم دکتر فرخی با رتبه چهاردهم از 2010 تا کنون با عنوان (The effects of vitrification on gene exxpression in mature mouse oocytes by nested quantitative PCR) و با همکاری دانشگاه­های علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، آزاروس پرتغال و بیمارستانی در پرتغال به راهنمایی وی به انجام رسیده است.

در قسمتی از این مقاله آمده است: بانوانی که به دلایل پزشکی و یائسگی باروری خود را از دست می­دهند و یا مایل هستند که باروری خود را به تاخیر بیاندازند می‌­توانند به فریز کردن تخمک­های خود در حضور ضد یخ بپردازند و در زمان مناسب تخمک را به دمای معمولی باز گردانند و در فرآیند لقاح در آزمایشگاه شرکت دهند.

استادیار دانشکده کشاورزی در پایان با اشاره به فعالیت مؤسسه علمی BIOMEDLIB گفت : این مؤسسه از بین هزاران نشریه جدید از 14 هزار ژورنال در موضوع مرتبط به کار پژوهشی افراد برترین مقالات را یافته و در بازه ای از زمان چاپ تا امروز و یا در دو ماه اخیر گزارش می‌کند و برتری یک مقاله به کمک یک الگوریتم رتبه بندی تعیین می­‌شود.

گفتنی است، دکتر ناصر فرخی، دانش آموخته دانشگاه ایالتی کالیفرنیای آمریکا و استادیار دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی شاهرود، عضو انجمن استرالیایی بیوشیمی و زیست شناسی ملکولی و انجمن آمریکایی زیست شناسی گیاهی می باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄  2  =