بازار آتی سکه دوباره یکطرفه فروشنده شد

بازار آتی سکه طلا در بورس کالای ایران در حالی فعالیت خود را از دقایقی پیش آغاز کرده که با اقدام ناظر معاملات با یک طرفه شدن بازار در بخش فروش مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به این ترتیب در بازار آتی سکه طلا تنها معامله‌گرانی قادر به فعالیت خواهند بود که قصد فروش سرسید خود را داشته باشند.

در عین حال، معامله‌گرانی که از قبل اقدام به موقعیت فروش بر روی سررسید های مذکور کرده اند می توانند همچنان خرید و فروش های خود را انجام دهند .

بر اساس این گزارش، تا لحظه انتشار این خبر در سرسید تحویل سکه مهر ماه امسال هر قرارداد به قیمت یک میلیون و 370 هزار تومان معماله می شود. در سرسید تحویل سکه آبان ماه نیز هر قرار داد به نرخ یک میلیون و 493 هزار تومان عرضه می شود.

سررسید تحویل سکه در آذر ماه قیمت یک میلیون و 560 هزار تومان و دی ماه نرخ یک میلیون و 625 هزار تومان اعلام شده است.

با وجود فروشنده شدن یک طرفه بازار آتی سکه ، به جز سرسید مهر ماه در سایر قراردادها معامله گران بورس شاهد رشد قیمتها هستند.

اقدام مدیریت بورس کالا برای فروشنده کردن یکطرفه بازر آتی و به دنبال آن کاهش قیمت ا در حالی صورت می گیرد که حدود 10 روز قبل نیز همسو با التهاب بازار ارز و سکه دست به اقدامی مشابه زده بود.

طی چهارشنبه هفته گذشته بورس کالا برای متعادل کردن معاملات بازار آتی و برچیدن صف خریدهای سنگین اقدام به بازگشایی دامنه نوسان قیمتی بین مثبت 8 درصد و منفی 2 درصد کرده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  29  =  32