خطر کلاهبرداری با کارت در آمریکا بیش از اقصی نقاط دنیاست

روند کند مقبولیت فناوریهای جدید در ایالات متحده

ویزا سال گذشته برنامه ای محکم را برای ترویج کارتهای حاوی تراشه آغاز کرد و در 2011 بیش از یک میلیون کارت حاوی تراشه را وارد چرخه مصرف کنندگان کرد. این شرکت به بازرگانان اعلام کرده است تا سال 2015 دستگاههای کارتخوان خود را با دستگاههایی تعویض خواهد کرد که کارتهای حاوی تراشه را خواهند شناخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  هافینگتون در یکی از فروشگاههای  لباس H&M  در محله ثروتمند نشین  تورنتو، مشتریان کانادایی هزینه خریدهایشان را با کارتهای نقدی و اعتباری پرداخت می کنند و نمی دانند به سطحی از حمایت دسترسی دارند که مشتریان آمریکایی فاقد آن هستند.

پست برای مشتریان کانادایی  کارتهای نقدی و اعتباری صادر می شود که  دارای نوعی فناوری جدید تراشه هاست و به طور اختصاری EMV نامیده میشود. این فناوری  لایه بیشتری حمایت برای مشتریان فراهم می کند، به این ترتیب که  ساخت  کارت را برای کلاهبرداران سخت تر می کند و البته ترافیک کارتهای دزدیده شده در این وضعیت را نیز می کاهد.  

دایان بریسبویز مدیر هیئت خرده فروشان کانادا می گوید:  جای سوال نیست که استفاده از فناوری تراشه و رمز بسیار ایمن تر از کارتهایی است که از امضا استفاده می کنند و کپی کردنشان آسانتر است.

در گزارش ماه نوامبر نلسون آمده است با وجود اینکه 27  درصد پرداخت های انجام شده با کارت، در آمریکاست، و از سوی دیگر 47 درصد کلاهبرداریهای مرتبط با کارت های الکترونیکی نیز در این کشور انجام می شود. با توجه به این حقایق میزان حمایت از مشتری در کانادا بسیار جالب به نظر می رسد.

اما چرا کلاهبرداری در آمریکا که در 2010 بیش از 3.56 میلیارددلار در این زمینه خسارت دید، چنین بالاست؟ گزارشات متعدد و  البته دیدگاه خرده فروشان آن است که  شرکتهای بزرگی مانند یوروپی، مسترکارت و ویزا هنوز از فناوریEMVبه درستی استفاده نمی کنند.

تراشه های حاوی EMVاز جعل کارت جلوگیری می کنند زیرا این نوع تراشه ها اعداد یگانه و متفاوتی را در هر فرایند پرداخت  با کارت  ارائه می کنند و دیگر از ارائه اسم و امضای مشتری خبری نیست. در کانادا این تراشه ها با اعداد شناسایی ارائه می شوند تا لایه ای دیگر از حمایت فراهم کنند.

کارتهای مجهز به تراشه  در معرض دزدی اطلاعات قرار نمی گیرند زیرا نام افراد انتقال نمی یابد و بنابراین در استخر داده هایی که هکرها جستجو می کنند، وجود نخواهند داشت. کارتهایی که دارای نام و شماره هستند را می توان در هرجایی از جهان استفاده کرد.

هنگامیکه آمریکاییها به تورنتو یا دیگر شهرهای کانادایی سفر می کنند، کارتهایشان هنوز معتبر است اما خرده فروشان کانادایی که  دستگاههای پوزشان هر دو گونه کارت تراشه و امضا دار را قبول می کند،  در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت.

بریسبویزمی گوید: ما هنوز هم باید کارتهای با امضا را قبول کنیم بنابراین خطری که در این تراکنشها تهدید می کند بزرگتراست اما آنها بخش کوچکی از تراکنشهای ما را تشکیل می دهند.
 
در هر حال هنگامیکه کاناداییها به شهرهای آمریکایی مانند مرز نیویورک (بوفالو) سفر می کنند، اغلب نمی توانند از کارتهایشان استفاده کنند، به خصوص کارتهای نقدی زیرا  کارتخوانهای آمریکایی بسیار قدیمی هستند.

 نیکول واوزنیاک  مدیر یکی از سالنهای زیبایی در بوفالو میگوید:  ما نمی توانیم این نوع کارتها را قبول کنیم. بعضی از مشتریان بسیار عصبانی می شوند اما کاری از دستمان برنمی آید.

 فروشندگان و بازرگانان کانادایی حدود دوسال قبل به استفاده از کارتخوانهای جدید ملزم شدند هر چند  این فناوری ابتدا در اروپا عرضه شد. در این قاره کارتهای حاوی تراشه یک دهه است که مرسوم شده اند.

برخی بانکهای آمریکایی کارتهایی با فناوری بالا برای مشتریان ثروتمندی ارائه کرده اند که برای تجارت یا تفریح به اروپا سفر میکنند اما  این کار چندان فراگیر نیست. اغلب آمریکاییها  از کارتهایی استفاده می کنند که تنها  عامل تاییدشان امضا است و اغلب خرده فروشان آن را هیچ وقت کنترل نمی کنند.

مالروی دانکن نائب رییس فدراسیون ملی خرده فروشان در واشنگتن می گوید: سالهاست که سیستم کارتهای الکترونیکی ما مشکلی بنیادین دارد و در نتیجه آن مشتریان و بازرگانان آمریکایی در مقایسه با همتایان خود در سراسر جهان، از امنیت کمتری برخوردارند.

گروه تجار آمریکایی برای استفاده بیشتر از فناوری EMV  بسیار اصرار می کند زیرا بازرگانان به طور معمول بخش اعظم هزینه کلاهبرداری را متحمل می شوند. این گروه  ادعا میکند آمریکایی ها مانند  کاناداییها از حمایت کافی برخوردار نمی شوند زیرا بانکها  پرداخت خسارات را به این گروه واگذار می کنند.

دانکن می گوید:  بانکها راهی پیدا کرده اند تا خسارات کلاهبرداری را به گردن خرده فروشان و بازرگانان بیندازند… تا زمانیکه  فرد دیگری خسارتها را می پردازد، انگیزه کمی برای یافتن راههای جایگزین وجود دارد.

شرکتهای صادر کننده کارت اعتباری در این باره بحث می کنند زیرا بازرگانان به هر قیمتی استفاده از فناوریهای جدیدزیرا نیازمند دستگاههای جدید کنترل و  نرم افزارهای گرانقیمت است.

استفانی اریکسون که دفتر تایید  صلاحیت  ویزا را دارد دراین باره میگوید: ما به طور مداوم به دنبال انگیزه ای برای استفاده از تراشه های EMV هستیم.
هزینه های تولید نیز درحال کاهش هستند  و از 3 تا 5 دلار به ازای هر کارت حاوی تراشه اکنون به یک دلار یا کمتر رسیده اند.

این یک تفاوت قیمتی  بسیار بزرگ است.از سوی دیگر  دستگاههای کارتخوان جدید اکنون ارزانتر هستند  و استفاده از آنها به صرفه تر است.

ویزا سال گذشته برنامه ای محکم را برای ترویج کارتهای حاوی تراشه آغاز کرد و  در 2011 بیش از یک میلیون کارت حاوی تراشه را وارد چرخه مصرف کنندگان کرد. این شرکت  به بازرگانان اعلام کرده است تا سال 2015   دستگاههای کارتخوان خود را  با دستگاههایی  تعویض خواهد کرد که  کارتهای حاوی  تراشه را خواهند شناخت.

 از نخستین روز اکتبر2015 بازرگانانی که کارتهای قدیمی  مبتنی برامضا را قبول می کنند خود مسئول کامل هر گونه کلاهبرداری هستند. این امربرای افرادی که در حوزه سوخت فعالیت میکنند از نخستین روز اکتبر 2017 قابل اجرا خواهد بود.

 این موارد همگی نشان می دهد در  5 سال آینده کل بار  خسارات و ضررهای ناشی از کارتهای دزدی یا جعل شده به بازرگانان و خرده فروشان منتقل خواهد شد مگر آنکه آنها فناوری جدید را قبول کنند.

 

ترجمه از شیوا سعیدی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄  64  =