بانک مرکزی سکه های پیش فروشی را پس می گیرد/آغاز دور جدید تحویل سکه‌های پیش فروشی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با آغاز دور جدید تحویل سکه‌های پیش فروش شده از سوم مردادماه سال جاری،‌ یک میلیون و 950 هزار قطعه سکه به ثبت نام کنندگان تحویل خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در این مرحله از واگذاری، ابزار های جایگزین شامل اوراق گواهی سپرده با نرخ سود علی الحساب20 درصد و پرداخت وجه در ازای انصراف از دریافت سکه(بازخرید در بانک ملی) است.

شایان ذکر است در روش پرداخت وجه در ازای انصراف از دریافت سکه، مالیات بر ارزش افزوده اخذ نخواهد شد، همچنین میزان وجه پرداختی بابت انصراف از دریافت سکه روزانه از جانب بانک مرکزی روزانه به بانک ملی ابلاغ می شود.

دور جدید تحویل سکه‌های پیش فروش بانک مرکزی

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد: دور جدید تحویل سکه‌های پیش فروش بانک مرکزی از امروز سه شنبه آغاز شد.

پیمان قربانی در گفتگو با مهر در مورد برنامه پیش فروش سکه در بانک مرکزی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای پیش فروش سکه، از امروز سوم مردادماه جاری دور جدید تحویل سکه ها را آغاز کردیم.

مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی افزود: سال گذشته 9 میلیون و 600 هزار قطعه سکه توسط بانک مرکزی پیش فروش شد، اما برخی ها پیش از اینکه زمان و موعد تحویل سرفرا برسد، از ثبت نام خود انصراف دادند، بر این اساس تعداد 9 میلیون و 318 هزار قطعه سکه پیش فروش باقی ماند.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و 950 هزار قطعه سکه برای تحویل در دور جدید باقیمانده است که 21 درصد سکه ها را شامل می شود، اظهارداشت: در مجموع 7 میلیون و 368 هزار قطعه سکه تعیین تکلیف شده است که از این تعداد 3 میلیون و 420 هزار قطعه سکه به ابزار جایگزین تبدیل شده و بقیه آن سکه تحویل شده است.
 
قربانی عنوان کرد: از 3 میلیون و 420 هزار قطعه سکه 3 میلیون و 75 هزار قطعه که 90 درصد آن را تشکیل می دهد مربوط به اوراق گواهی سپرده بوده است.
 
به گفته این مقام مسئول در بانک مرکزی، در کل 290 هزار قطعه سکه با عدم مراجعه برای تحویل مواجه بوده است که به مرور در روزهای آتی ثبت نام کنندگان آنها برای تحویل مراجعه خواهند کرد.
 
به گزارش مهر، در حال حاضر از مجموع ابزارهای جایگزین تحویل سکه، تنها ابزار گواهی سپرده با نرخ 20 درصد باقیمانده است، اما بانک مرکزی از امروز سه شنبه سوم مرداد ماه یعنی از زمان آغاز دور جدید تحویل سکه های پیش فروش، ابزار پرداخت وجه در ازای انصراف از دریافت سکه ( بازخرید در بانک ملی) را دوباره برای مدت زمانی فعال کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =