۲۰۶ رکورددار افزایش قیمت/جدول قیمت خودرو در بازار

فصل تابستان همیشه فصل پررونقی برای بازار خودرو بوده است، چه بازار خودروهای نو و چه بازار خودروهای دست دوم. مردم ترجیح می‌دهند در این فصل اسباب سفرهای تابستانی را فراهم کرده و به طور قطع در این میان، توجه جدی به خودرو خود دارند.

مهر: اگرچه در یک هفته اخیر باز هم قیمت خودروها در بازار سیر صعودی طی کرد، اما به گفته نمایشگاهداران خودرو، 206 همچنان رکورددار افزایش قیمت در بازار است.

فصل تابستان همیشه فصل پررونقی برای بازار خودرو بوده است، چه بازار خودروهای نو و چه بازار خودروهای دست دوم. مردم ترجیح می‌دهند در این فصل اسباب سفرهای تابستانی را فراهم کرده و به طور قطع در این میان، توجه جدی به خودرو خود دارند.

بر اساس آنچه که فعالان بازار خودرو می‌گویند، البته امسال بازار خودرو رونق سالهای قبل را ندارد، اما باز هم طرفدارانی وجود دارند که یا قصد دارند خودروی نو بخرند و یا تلاش دارند تا خودروی خود را به مدل بالاتری تبدیل به احسن کنند. در این میان بنا به بالا رفتن تقاضا، قیمت نیز روز به روز نوساناتی دارد و رو به صعود می‌گذارد، البته این یک اصل در بازار است که هرگاه تقاضا بر عرضه پیشی گیرد، قیمت به عنوان یک عامل پویا در بازار، واکنش نشان می‌دهد.

در این میان، بیش از آنکه قیمت هر خودرویی افزایش داشته باشد، خودروی 206 توانسته گوی سبقت را از سایر انواع خودرو در بازار برباید. البته به گفته کارشناسان این دو دلیل دارد، اول آنکه بخشی از خط تولید این خودرو به تولید خودروی جدید رانا اختصاص یافته و دوم این که، بسیاری از خانواده‌ها این خودرو ترجیح می‌دهند.

فعالان بازار از وضعیت خودرو می‌گویند

یکی از نمایشگاهداران خودرو در حوالی میدان شهدا می‌گوید: در هفته گذشته قیمت برخی خودروها افزایش داشته است، البته این افزایش قیمت بیشتر بر سر خودروهای دست دوم است، خودروهای نو البته درب کارخانه یک قیمت دارد و وقتی به صورت واقعی قرار است در بازار رد و بدل شود، قیمت دیگری را برای خود رقم می‌زند.

او می‌افزاید: در میان خودروهای داخلی نیز، قیمت افزایش خودروی 206 بیشترین افزایش را داشته است. البته رغبت مردم به خرید این خودرو نیز بیش از سایر خودروها است. در رتبه بعدی هم سمند ال ایکس قرار دارد.وی می‌گوید: البته بالا رفتن قیمت خودروهای خارجی توانسته بر بازار داخلی نیز اثرگذار باشد، دلیل آن را نیز بیشتر به نرخ ارز ارتباط می‌دهند.

بازار داغ تابستانی واردات خودرو

یکی دیگر از نمایشگاهداران خودرو در حوالی چهارراه قصر  می‌گوید: نوسانات نرخ ارز خودرو کماکان تاثیر خود را بر بازار خودروهای وارداتی و داخلی نشان می‌دهد، این در شرایطی است که البته همچنان بازار واردات خودرو گرم است.

وی می‌افزاید: نوسانات نرخ ارز در هفته گذشته باعث افزایش قیمت برخی از برندها حدود سه میلیون تومان بوده ، این در شرایطی است که برخی خودروها حتی تا 10 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده اند که عمدتا مربوط به خودروهایی با رنج قیمتی بالاتر از 200 میلیون تومان است.

او می‌گوید: سازمان توسعه تجارت فهرست خودروهایی که مهلت نمایندگی آنها تمدید شده یا به طور کلی برای وارد شدن به کشور مجاز هستند را به صورت مرتب اعلام می‌کند. این در حالی است که هم اکنون واردات خودروهایی همچون پورشه و بنز نیز همچنان مورد استقبال مردم است.

این فعال بازار خودرو می‌‎گوید: بیشترین استقبال مردم از خودورهای شرکت کیا است که توانسته به دلیل طراحی مناسب و قیمت متعادل، بازار را در اختیار گیرد. البته قیمت هم به دلیل همین استقبال نوسان دارد.

رونق خرید و فروش خودروهای دست دوم

فعالان بازار خودرو می‌گویند که هم اکنون بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم گرم است و مردم با چانه‌زنی تلاش دارند که بالاخره صاحب خودروی مدنظر خود شوند، این در شرایطی است که البته بسیاری از خودروهایی که در بازار رد و بدل می‌شود، از لحاظ فنی ممکن است سالم نباشند.

در این میان، دلالان نیز در بازار خودرو همچون سایر بخش‌های اقتصادی فعال هستند، به نحوی که دلالان تلاش دارند که با راضی کردن دو طرف و البته به دست اوردن منافع خود، معامله را جوش دهند و هر دو طرف را به مقصد برسانند.

فهرست برندهای مجاز واردات خودرو

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، واردات مدل‌های متنوعی از انواع خودرو همچون soul اتومات، آلفارومئو جولیتا، بنز، پورشه، پیکانتو، رنو، سانتافه، سوبارو، کیا اپتیما، هوندا، هیوندایی، فیات آزاد است و نمایندگی آنها تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید شده است.

قیمت انواع خودرو در بازار

بررسی‌های میدانی خبرنگار ما نشانگر بالا رفتن قیمت انواع خودرو در بازار دارد، البته برخی از خودروها نوسان کمتر و برخی خودروها نوسان بیشتری را تجربه کرده‌اند.
 

جدول مقایسه ای قیمت انواع خودرو
 
نام خودروقیمت در هفته گذشتهقیمت در هفته جاری
سمند14 میلیون و 570 هزار تومان14 میلیون و 600 هزار تومان
پژو 20723 میلیون و 750 هزار تومان23 میلیون و 800 هزار تومان
پژو 20620 میلیون و 800 هزار تومان20 میلیون و 950 هزار تومان
پژو 40515 میلیون و 100 هزار تومان15 میلیون و 100 هزار تومان
مزدا361 میلیون و 500 هزار تومان63 میلیون تومان
مگان41 میلیون و 500 هزار تومان41 میلیون و 500 هزار تومان
پراید 13210 میلیون و 400 هزار تومان10 میلیون و 141 هزار تومان
سانگ یانگ81 میلیون و 200 هزار تومان85 میلیون تومان
هیوندایی سوناتا79 میلیون و 500 هزار تومان78 میلیون و 700 هزار تومان
کیا سراتو57 میلیون و 300 هزار تومان57 میلیون و 500 هزار تومان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  20  =