نوسانات کاهشی قیمت طلا + جدول قیمت ها

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی همچنان در حال افزایش است و برای چندمین روز پیاپی روند صعودی قیمت طلا در بازار جهانی را شاهد هستیم. این درحالی است که قیمت طلا در بازار تهران پس از یک اوج گیری یکباره شاهد نوسانات اندک و متمایل به کاهش است. نرخ ارز طی چند روز گذشته کمترین نوسان را به خود دیده است. در همین حال نفت اوپک برخلاف نفت برنت و وست تگزاس در حال سقوط است.

به گزارش تابناک، به همراه افزایش قیمت جهانی طلا، شاهد کاهش تقاضا در بازار نیز هستیم. البته بخشی از این کاهش تقاضا مربوط به بسته بودن بازار لندن طی دوروز گذشته بوده است، اما نمی توان تاثیر افزایش قیمت را در این کاهش تقاضا نادیده گرفت. درحال حاضر پیش بینی ها حاکی از آن است که قیمت طلا در بازار جهانی در سطح یک قیمت پایه باقی خواهد ماند.

علیرغم ادامه بحران در حوزه یورو طی چند روز گذشته سخنان و نشستها منجر به آن شد که امیدهای دوباره به بهبود وضعیت بحران یورو تاثیر خود را برجای بگذارد. امروز قیمت فلزات پایه، برخلاف روز جمعه تمایل به ثبات و کاهش در نوسانات آنی داشت.

قیمت نفت نیز امروز پس از یک دوره کوتاه 2 روزه در کاهش قیمتها ، در پی انتظار برای اقدام بانک مرکزی اروپا در قبال اقتصاد جهانی، مجددا بهبود یافت. همچنین وضعیت تولید جهانی نیز روند مثبتی دارد. قیمت نفت برنت با بهبودی نسبی مواجه بود واین امر شاهدی بر کاهش نوسانات عمیق نسبت به چند روز گذشته است. نفت اوپک همچنان به سقوط آزاد خود ادامه می دهد.

از سویی بازار غیر رسمی تهران، شاهد نوسانات اندک، اما غیر قابل پیش بینی است که این نوسانات طی چند روز گذشته اغلب نوسانات کاهشی بوده اند. طی روزهای آخر هفته گذشته به یکباره قیمت طلا در بازار غیر رسمی تهران اوج گرفت، اما طی روزهای اخیر نوسانات کاهشی اندکی در قیمت ارز و طلا شاهد هستیم

جدول بهای جهانی فلزات (قرمز = کاهش، سیاه = بدون تغییر، سبز = افزایش)

 

قیمت در پایان روز(دلار)

بیشترین قیمت

میزان تغییر نسبت به شنبه

طلا (اونس)

1634

1641.3

17.60

نقره

28.82

28.52

1.2

آلومینیوم

مس

نیکل

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  10  =