بررسی افزایش وام مسکن مهر در شورای عالی مسکن

ایبنا – مدیرکل تعاون استان تهران از بررسی امکان افزایش تسهیلات ساخت مسکن مهر در شورای عالی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود حیدری در گفتگو با مهر در خصوص امکان افزایش تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح مسکن مهر به ویژه در استان تهران به عنوان یکی از مراکز پرهزینه ساخت واحد مسکونی، گفت: در حال حاضر برای بررسی این مساله هر هفته در شهرهای جدید، بین مسئولان وزارت مسکن و تعاون جلسه برگزار می شود.

ساخت واحد 70 متری با 20 میلیون تومان

مدیرکل تعاون استان تهران با بیان اینکه مسئولان مساله هزینه های ساخت و میزان رشد آن را بررسی می کنند و اگر نیاز باشد در میزان وام تجدید نظر می شود، اظهار داشت: البته تاکنون در این مورد اتفاق خاصی نیفتاد و عملا میزان وام دولت به طرح مسکن مهر افزایشی نداشته است.

وی افزود: اخیرا در شهر جدید هشتگرد یکی از تعاونی های مسکن مهر اعلام کرده که برای احداث واحدهای مسکونی با پیمانکار ذی صلاح به ازاء هر متر 280 هزار تومان قرارداد ساخت منعقد کرده است.

حیدری در ادامه افزود: در این حالت اگر یک واحد مسکونی در قالب مسکن مهر 70 متر باشد در نهایت با 20 میلیون تومان هزینه ساخته می شود.

حذف مشاعات

این مقام مسئول تصریح کرد: البته در این رابطه باید مشاعات نیز در نظر گرفته شود چون در انبوه سازی هزینه های مشاعات نیز مطرح است.

وی سپس در پاسخ به سئوالی در مورد امکان حذف مشاعات برای کاهش هزینه های ساخت و ساز، گفت: در هر صورت مشاعات در طراحی های ساخت و ساز مبنای طرحهای جامع و تفصیلی شهرها است.

به گفته حیدری با توجه به اینکه از ابتدا طرح های در قالب مسکن مهر را با مشاعات در نظر گرفته اند، به یکباره نمی توان مشاعات را حذف کرد.

مشاعات دو منظوره

مدیرکل تعاون استان تهران اظهار داشت: البته اخیرا در شهر جدید پرند بررسی هایی انجام شده است تا آن بخشی از ساختمان را که برای اجتماعات در نظر می گیرند، بتوانند به صورت دومنظوره برای کاهش هزینه ها به عنوان پارکینگ نیز استفاده کنند.

این مقام مسئول حوزه تعاون از طرح این مساله در شورای عالی مسکن خبر داد و بیان داشت: بحثی دیگر نیز مطرح شد مبنی بر اینکه در صورت امکان پارکینگ خودروها در فضای باز ایجاد شود.

افزایش وام مسکن مهر

حیدری با تاکید بر اینکه این موارد مطرح شده فعلا در حد بحث و نظر کارشناسی است، گفت: اگر قیمت ساخت هر متر مربع 280 هزار تومان تعیین شود هر واحد 70 متری که با مشاعات 85 متر محاسبه شود، حداکثر هزینه ساخت رقمی بین 24 تا 25 میلیون تومان می شود.

وی در پایان تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تاکنون بین مدیران ارشد و مسئولان طرح مسکن مهر از وزارت مسکن و تعاون بحث بوده که در صورت بالا رفتن هزینه های ساخت، امکان تجدید نظر در مبلغ وام 14 میلیون تومانی وجود داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2