فروش آنی اوراق تسهیلات مسکن در شعب بانک مسکن

مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن با بیان این نکته که معامله روزانه هزار مشتری برای دریافت یا فروش اوراق تسهیلات مسکن، از شعب بانک استفاده می‌کنند، گفت: با این کار شاخصی برای بازار مسکن ایجاد شد که وضعیت بازار را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از فارس، محمدرضا کفاش در خصوص اوراق تسهیلات مسکن و فروش آن از طریق فرابورس اظهار داشت: بانک مسکن سپرده‌ای به نام ممتاز داشت که بر اساس آن علاوه بر سود کوتاه مدت به مشتریان اوراق تسهیلات مسکن اعطا می‌کرد که به منظور ایجاد شفافیت در قیمت‌ها و یکسان بودن قیمت آن در سراسر کشور، تصمیم بر فروش این اوراق در فرابورس گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بانک مسکن 1200 شعبه در سراسر کشور دارد، اگر فروش این اوراق از بانک جمع می‌شد، دریافت اوراق برای آنها سخت‌ می‌شد بنابراین قرار شد شعب بانک به سیستم فرابورس متصل شود و هم اکنون تمامی شعب بانک به فرابورس وصل است.

مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن خاطر نشان کرد:‌ بر این اساس از 11 بهمن سال 89 معاملات اوراق تسهیلات مسکن به فرابورس و اتصال آن به شعب بانک شروع شد و هم اکنون  فروش اوراق در لحظه انجام می شود و برای خرید نیز اگر کد معاملاتی داشته باشند این کار انجام می‌شود در غیر این صورت با ارائه مدارک در همان شعبه پس از ارائه کد می تواند اقدام به خرید این اورق کند.

وی با اشاره به این نکته که از ابتدای راه اندازی این سیستم تا کنون 150 هزار مشتری از طریق بانک خرید و فروش انجام داده‌اند، بیان کرد: با این کار قیمت این اوراق در کل کشور یکسان بوده و دیگر پول‌های اضافی که از مردم در بنگاه‌های معاملاتی اخذ می‌شد حذف شده است. در حال حاضر روزانه حدود هزار مشتری توسط سیستم بانکی این اوراق را معامله می‌کنند.

به گفته وی، یکی از حسن‌های این کار ایجاد یک شاخص برای بازار مسکن بود و از این پس هر زمان تقاضا در بازار مسکن بالا می‌رود قیمت این اوراق نیز رشد می‌کند و برعکس.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄  9  =