کاهش بهای دلار باعث افزایش قیمت طلا شد

بهای دلار در حالی با کاهش رو به رو شده است که سیاستمداران بانک مرکزی آمریکا بر تزریق نقدینگی بیشتر در بازارهای مبادلاتی این کشور تاکید داشته اند.که پس از اتمام این جلسه شاخص تولیدات صنعتی در این کشور با افزایش رو به رو شد و همین موضوع شاخص های اقتصادی کشور های ژاپن و سنگاپور را نیز با افزایش رو به رو ساخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا خبرگزاری بلومبرگ، کاهش بهای دلار در بازارهای جهانی سبب شده است تا بهای نفت خام، اونس جهانی طلا با افزایش رو به رو شوند. بر این اساس بهای دلار به وقت توکیو با 0.2 درصد کاهش به 1.2744 دلار در ازای هر یورو رسید. در این میان دلار استرالیا نیز با 0.2 درصد افزایش رو به رو شده است.

بهای نفت خام در نیویورک با 0.4 درصد افزایش رو به رو شده است و با محاسبه ی این افزایش، بهای نفت خام در بازارهای آمریکا به 93 دلار و 16 سنت رسیده است. کاهش بهای دلار توانسته است تا بهای اونس جهانی طلا را با افزایش رو به رو سازد. اونس جهانی طلا با 0.4 درصد افزایش به 1549 دلار در هر اونس رسید.

روند صعودی بهای طلا و نفت خام در بازارهای جهانی، شاخص های سهام در بازارهای آسیا را نیز بی نصیب گذاشت و این شاخص ها را با افزایش رو به رو ساخته است. البته در افزایش بهای شاخص های سهام در بازارهای آسیایی تنها این موضوع موثر نبوده است. شاخص های مهم اقتصادی در سنگاپور و ژاپن نیز با افزایش رو به رو شده اند که تاثیر مستقیمی بر بهای شاخص های سهام در آسیا به دنبال داشته اند.

لازم به ذکر است که در روز پنجشنبه سیاستمداران بانک مرکزی آمریکا در نشستی بر سر ارائه و تزریق نقدینگی بیشتر به بازارهای این کشور به توافق رسیدند که پس از اتمام این جلسه شاخص تولیدات صنعتی در این کشور با افزایش رو به رو شد و همین موضوع شاخص های اقتصادی کشور های ژاپن و سنگاپور را نیز با افزایش رو به رو ساخت.

تزریق نقدینگی به بازارهای آمریکا سبب خواهد شد که بهای اونس جهانی در صورت کاهش بهای دلار یافت. حال اگر این موضوع اجرا شود و شرایط نا بسامان اقتصاد اروپا با ادامه رو به رو شود، این احتمال وجود دارد که تنها سرمایه امنی که سرمایه داران بتوانند به آن تکیه کنند طلا باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  ⁄    =  15