مصرف طلا ۲۹ درصد کاهش یافت

شورای جهانی طلا:

شورای جهانی طلا طی گزارشی در روز جاری اعلام کرده است که به دلیل حکم فرما بودن شرایط بد اقتصادی در جهان، کشور های وارد کننده ی طلا در سال جاری، طلای کمتری را وارد کشور هایشان کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا WGC(شورای جهانی طلا)، میزان مصرف طلا در 3 ماهه ی اول سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه خود در سال گذشته با 29 درصد کاهش رو به رو شده است. در سه ماهه ی اول سال جاری تنها 207 تن طلا مصرف شده است در حالیکه در سه ماهه ی اول سال گذشته این میزان چیزی در حدود 290 تن بوده است.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی آجای میترا یکی از کارشناسان شورای جهانی طلا در هندوستان، این میزان برای جواهرات و شمش طلا متفاوت بوده است. جواهرات با کاهش 19 درصدی رو به رو شده اند، در حالیکه شمش طلا کاهشی در حدود 46 درصد را تجربه کرده است.

او در ادامه می گوید: در ابتدای سال جاری با افزایش میزان تورم، دولت هندوستان در اقدامی به افزایش بهای عوارض وارداتی طلا پرداخت که به بسته شدن بازارهای طلا و جواهرات این کشور منتهی شد. این وقفه کافی بوده است تا واردات این فلز ارزشمند در کشور هندوستان به عنوان دومین وارد کننده ی طلا در جهان با کاهش رو به رو شود.

بسیاری از کشور های وارد کننده طلا در انتظار تصمیم بانک مرکزی آمریکا می باشند که آیا به افزایش محرکه های اقتصادی در اقتصاد آمریکا کمک خواهد کرد یا خیر. اگر این اتفاق رخ دهد و اقتصاد بیمار اروپا به روند حرکتی خود ادامه دهد، چه بسا که بهای اونس جهانی طلا برای باری دیگر با افزایش رو به رو شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  5