تداوم جدال بهای دلار و طلا /هر انس طلا ۱۵۴۷ دلار رسید

اونس جهانی طلا در روز پنجشنبه با افزایش خفیف بهای یورو در بازارهای جهانی از یک سو و حمایت سرمایه داران از این فلز ارزشمند از سوی دیگر با افزایش خفیفی رو به رو شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلاخبرگزاری رویترز، کارشناسان این افزایش را طولانی مدت نمی دانند و تنها آن را برای مدت زمان کوتاهی پیش بینی کرده اند. بسیاری از سرمایه داران با بروز بحران اقتصادی مجدد در اروپا که عموما به دلیل مشکلات سیاسی در یونان بوده است دست به فروش ذخایر طلای خود زدند و آن را تبدیل به پول نقد کرده اند. از این رو با کاهش نسبت بهای یورو به دلار در بازارهای جهانی، تنها گزینه ی آنها واحد پولی دلار بوده است. افزایش بهای دلار در بازارهای جهانی به منزله کاهش بیشتر اونس جهانی طلا است.

لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا با اعلام ساعت 2:50 دقیقه به وقت لندن با 8 دلار و 29 سنت افزایش رو به رو شد و به 1546 دلار و 59 سنت در هر اونس رسید. این افزایش در حالی رخ داده است که بهای اونس جهانی طلا در روز های اخیر به 1527 دلار در هر اونس نیز رسیده بود که پائین ترین بهای اونس جهانی طلا پس از 29 دسامبر به شمار می آید.

به گزارش بینا، افزایش تردید و ترس سرمایه داران نسبت به بازارهای جهانی و همچنین شرایط نا مساعد اقتصاد اروپا و از سویی دیگر روند کند اقتصادی چین در افزایش نگرانی سرمایه داران نسبت به شرایط پر ریسک اقتصاد جهانی بی تاثیر نبوده است.

ادامه این روند سبب شده است که دلار همانند سرمایه ای امن در میان سرمایه داران ایفای نقش کند و بهای طلا را با روندی نزولی رو به رو سازد.
سال گذشته زمانی که بسیاری از سرمایه داران نسبت به شرایط اقتصادی در اروپا نا امید شده بودند فلز طلا را به عنوان سرمایه ای امن مورد استفاده قرار دادند که افزایش بهای اونس جهانی طلا تا مرز 1920 دلار در هر اونس را به دنبال داشت. اما این شرایط در سال جاری بر روی دلار آمریکا اتفاق افتاده است. افزایش بهای دلار همواره کاهش بهای اونس جهانی طلا را به دنبال داشته است.

اگر چه بهای اونس جهانی طلا در بازارهای هند، تایلند و اندونزی در حال تقویت شدن می باشد، اما روند کند رشد اقتصادی در چین این حمایت را بی تاثیر ساخته است. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده می باشند که ادامه شرایط موجود در اقتصاد چین و اروپا، بهای اونس جهانی طلا را با کاهش بیشتری رو به رو خواهد ساخت.

در چنین فضایی در اقتصاد جهانی،سرمایه گذاران از 3 روز گذشته هجوم آورده اند برای خرید پشت سبز امریکایی و شاخص دلار را در جهان با افزایش روبرو کرده اند، دلار قوی مساوی است با طلای ضعیف در جهان.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1