تحلیل رییس بانک مرکزی از بازار سکه

رییس بانک مرکزی در مورد نوسانات قیمت سکه گفت: بسیاری در بازار سکه سرمایه گذاری کرده اند و دوست ندارند که قیمت سکه کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا 'محمود بهمنی' ، افزود: این افراد ممکن است معادل سودشان به پای ضرر نیز بنشینند و با خود بگویند که 10 تا 50 میلیارد تومان برای سکه سرمایه گذاری کردم و حاضر نیستم سهمم به نصف تقلیل یابد.

وی اظهار داشت: سکه ای را که 630 هزار تومان فروخته ایم امروز 590،620 یا 630 هزار تومان است و مردمی که می خواهند سکه هایشان را تحویل بگیرند باید 25 یا 30 هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده نیز پرداخت کنند که در نهایت 670 هزار تومان می شود.

بهمنی ادامه داد: ما گفته ایم کسانی که ضرر می کنند، مراجعه کنند و پولشان را تحویل بگیرند یا اوراق مشارکت 24 درصد دریافت کنند تا چندان ضرری متوجه شان نشود.

رییس بانک مرکزی با بیان این که عده ای در برابر کاهش قیمت سکه مقاومت می کنند، اضافه کرد: این افراد در بازار موثر هستند و تعدادشان نیز زیاد است، لذا هیچ دلیلی وجود ندارد زمانی که روند قیمت جهانی طلا رو به کاهش است، ما قیمت را افزایش دهیم.

وی درخصوص بررسی های چند روز گذشته اش درباره وضعیت بازار سکه گفت: 80 درصد کسانی که متقاضی سکه از بانک ها بودند، به جای سکه، اوراق و برخی نیز وجه نقد دریافت کردند، چرا که در محاسباتشان به این نتیجه رسیده اند که این اقدام بهتر است.

بهمنی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره برخی ادعاها مبنی بر وجود ارتباط میان قیمت سکه و ارز در بازار و مذاکرات ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: آنچه به قیمت جهانی وصل است ، به مذاکرات چه ارتباطی دارد؟

رییس کل بانک مرکزی اضافه کرد: هر کس می تواند هر ادعایی داشته باشد چرا که اختیار دارد و آزادی فکر نیز همین است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  14