کارایی معادن طلا در صورت طلای ۳۰۰۰ دلاری/ طب خرید طلا بالا می گیرد؟

رئیس شورای جهانی طلا طی گزارشی اعلام کرده است که با توجه به افزایش هزینه استخراج طلا از معادن مشخص شده، این فرآیند در صورتی سودمند خواهد بود که تا پنج سال آینده بهای اونس جهانی طلا به 3000 دلار در هر اونس برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا خبرگزاری رویترز، آرام شیشمانیان در صحبت های خود با اشاره به اینکه هزینه های استخراج طلا از معادن هر روز در حال افزایش است بر این موضوع تاکید کرده است که در حال حاضر معدن داران به بهای 1300 دلار در هر اونس نیازمند می باشند که این بها با توجه به افزایش هزینه های سود سهام کشور های میزبان با افزایش رو به رو خواهد شد.

او در ادامه چنین می گوید که معادن طلا در صورتی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند که تا 5 سال آینده بهای اونس جهانی طلا به 3000 دلار درهر اونس برسد. او نسبت به افزایش سطح تقاضا از سوی سرمایه داران و افزایش بهای اونس جهانی طلا بسیار خوش بین می باشد.

بهای اونس جهانی طلا طی 4 ماه گذشته با افزایش تردید و ترس سرمایه داران نسبت به افزایش بحران اقتصادی در اروپا با کاهش رو به رو شده است و در پائین ترین حالت به 1554 دلار در هر اونس نیز رسیده است. بهای دلار در این شرایط در بازارهای جهانی با افزایش رو به رو شده است و توجه بسیاری از سرمایه داران به سمت این واحد پولی می باشد. اما واحد پولی دلار نمی تواند کمکی به سرمایه داران در این شرایط کند و آنها کم کم به سمت این فلز ارزشمند گرایش پیدا خواهند کرد.

آرام در پایان می افزاید که دلار شمش ندارد که سرمایه داران بخواهند آن را برای مدت زمان طولانی نگاه دارند. به زودی زود بازارهای مبادلاتی دست به ذخیره کردن طلا خواهند زد. همین امر می تواند افزایش اونس جهانی طلا را به دنبال داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  −    =  34