تداوم روند نزولی بهای طلا در بازارهای جهانی/هر انس ۱۵۵۲ دلار

اونس جهانی طلا در حالی با کاهشی دیگر رو به رو شده است که رهبران اروپایی در جلسه ی روز گذشته ی خود در شهر بروکسل بر خروج یونان از منطقه ی یورو تاکید کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا خبرگزاری رویترز، این امر سبب شده است که تردید و ترس سرمایه داران نسبت به بازارهای جهانی و همچنین شرایط نا مساعد اقتصاد اروپا با افزایش رو به رو شود. از سویی دیگر کشور چین نیز با رشد کند روند اقتصادی رو به رو شده است که در افزایش نگرانی سرمایه داران نسبت به شرایط پر ریسک اقتصاد جهانی بی تاثیر نبوده است.

ادامه این روند سبب شده است که دلار همانند سرمایه ای امن در میان سرمایه داران ایفای نقش کند و بهای طلا را با روندی نزولی رو به رو سازد.
سال گذشته زمانی که بسیاری از سرمایه داران نسبت به شرایط اقتصادی در اروپا نا امید شده بودند فلز طلا را به عنوان سرمایه ای امن مورد استفاده قرار دادند که افزایش بهای اونس جهانی طلا تا مرز 1920 دلار در هر اونس را به دنبال داشت. اما این شرایط در سال جاری بر روی دلار آمریکا اتفاق افتاده است. افزایش بهای دلار همواره کاهش بهای اونس جهانی طلا را به دنبال داشته است.

اگر چه بهای اونس جهانی طلا در بازارهای هند، تایلند و اندونزی در حال تقویت شدن می باشد، اما روند کند رشد اقتصادی در چین این حمایت را بی تاثیر ساخته است. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده می باشند که ادامه شرایط موجود در اقتصاد چین و اروپا، بهای اونس جهانی طلا را با کاهش بیشتری رو به رو خواهد ساخت.

لازم به ذکر است که بهای اونس جهانی طلا در ساعت 3:18 دقیقه به وقت لندن با کاهش دیگری رو به رو شد و به 1552 دلار و 49 سنت در هر اونس رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =