احتمال افزایش بهای طلا در هفته آینده

اونس جهانی طلا در حالی هفته گذشته را به پایان رساند که به علت مصادف شدن روز های ابتدایی هفته گذشته با عید پاک شروع خوبی نداشت، اما در روز سه شنبه با افزایش رو به رو شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا،سایت www.dubaichronicle.com، درهفته ای که گذشت دولت اسپانیا تلاش های بسیاری را در جهت بهبود شرایط اقتصادی این کشور به اجرا رساند، اما در نهایت در روز های پایانی هفته نتیجه چیزی جز افزایش اوراق قرضه نبوده است. اوراق قرضه ی اسپانیا در حالی با افزایش 6 درصدی رو به رو شد که بسیاری از سرمایه داران نسبت به شرایط اقتصادی در اسپانیا دیدی مثبت داشته اند. پس از این روند بسیاری از سرمایه داران نسبت به شرایط اقتصادی اسپانیا دچار تردید شده اند.

اونس جهانی طلا در هفته ی گذشته علی رغم روند مثبتی که به دنبال داشت نتوانست به بهای 1680 دلار در هر اونس برسد. اگر بخواهیم به شرایط به وجود آمده در اقتصاد آمریکا و اروپا دقت بیشتری داشته باشیم در خواهیم یافت که با افزایش بهای دلار نسبت به یورو نمی توان به افزایش بهای اونس جهانی طلا امیدوار بود. اما با تمام شدن اعتصاب بازارهای هندوستان و بازگشت آنان به کارهایشان در بازارهای مبادلاتی طلای این کشور، اونس جهانی طلا جان تازه ای گرفت و در حالی که همه ی کارشناسان بر این باور بودند که سطح حمایتی اونس جهانی طلا تب مرز 1568 دلار کاهش پیدا خواهد کرد، این اتفاق رخ نداد و سطح حمایتی اونس جهانی طلا در همان 1600 دلار در هر اونس باقی ماند.

بازگشت سرمایه داران هندی به بازارهای مبادلاتی طلا تنها عامل تقویت بهای طلا نبوده است، بلکه به اعتقاد کارشناسان بسیاری از سرمایه داران نیم نگاهی به جشن سنتی هندی ها دارند که در هفته ی آینده برگزار خواهد شد. نام این جشن آکشایا تریتیا می باشد. در این روز که مصادف با 24 آوریل( 5 اردیبهشت) است این احتمال وجود دارد که بسیاری از مردم عادی در کشور هندوستان به خرید طلا روی بیاورند که این امر می تواند حجم تقاضا ها برای این فلز ارزشمند را با افزایش رو به رو سازد. کارشناسان بر این باورند که سطح حمایتی اونس جهانی طلا با افزایش رو به رو خواهد شد و به 1630 دلار در هر اونس خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄    =  1