شرایط جدید پرداخت ارز به مسافران عتبات عالیات

بانک مرکزی اعلام کرد از اول فروردین امسال فروش ارز مسافری به مقصد عراق (عتبات عالیات) فقط به زایرانی که با کاروان‌های زیر پوشش سازمان حج و زیارت اعزام شوند، امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بانک مرکزی میزان ارز تخصیصی برای سفرهای زیارتی را به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان به میزان 400 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و دو نوبت در سال اعلام کرده است.

بر این اساس، مسافران می‌توانند علاوه بر استفاده از ارز اختصاصی برای سفرهای «هوایی» یا «زمینی، ریلی و دریایی» به سایر کشورها ؛ در مجموع 2 نوبت در سال از ارز مسافرتی‌ مربوط به کشورهای عراق، سوریه و عربستان نیز بهره‌مند شوند.مسافرانی که از 2 نوبت ارز مسافرتی به مقصد کشورهای عراق، سوریه و عربستان استفاده کرده‌اند نیز می‌توانند بر اساس ضوابط از ارز مربوط به سایر کشورها استفاده کنند.

این گزارش نی افزاید،مسافران عازم کشورهای مختلف از جمله عراق برای دریافت ارز مسافرتی باید معادل ریالی ارز تخصیصی را در یکی از شعب ارزی و منتخب بانک ملی در شهرها واریز و حواله ارزی دریافت کنند.این مسافران پس از ممهور شدن گذرنامه به مهر خروج از کشور و با ارایه حواله ارزی به باجه بانک‌های مستقر در سالن ترانزیت فرودگاه امام می‌توانند ارز مسافرتی خود را دریافت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄    =  14