نجات نظام پرداخت الکترونیک در گرو رونق کارت اعتباری است

صادق فرامرزی در کنفرانس ملی انجمن کامپیوتر ایران:

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک بانک دی تاکید کرد: تا زمانی که کارت اعتباری در کشور رواج پیدا نکند نظام پرداخت نجات پیدا نخواهد کرد و ضروری است سیستم بانکداری نسبت به توسعه کارتهای ارزش افزوده بهای بیشتری بدهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک هفدهمین کنفرانس ملی انجمن کامپیوتر ایران, با حضور  نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انقورماتیک, منصوری معاون فن آوری بانک پارسیان , صادق فرامرزی مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک دی ,خاکی مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک پاسارگاد, محمودیان ازبانک صادرات ,زنگنه از شرکت داده کاوان و آقان حسنی و یزدی از مدیران و کارشناسان صنعت بانکداری الکترونیک در دانشکده کامپیوتر دانشگاه شریف به ریاست  دکتر حبیبی رئیس دانشکده در تاریخ 17 اسفند برگزار گردید.

صادق  فرامرزی مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک بانک دی در این کنفرانس با اشاره به تحقیقی درباره مقایسه چند بانک ایرانی  با یکی از بانکهای پرتراکنش خارجی گفت: نتیجه این تحقیق نشان می دهد که بانکهای ایرانی موضوع تحقیق, دارای تعداد شعبه و نیروی انسانی بیشتر بوده ولی کیفیت و سبد محصول خدمات به مراتب کمتری را شامل می شدند که دلیل آن همسنگ نبودن فنی نیروی انسانی از لحاظ دانش و حتی تعدادی در دو سوی تحقیق عنوان شده است.

فرامرزی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بانکداری الترونیک مجموعه ای از دو عبارت بانکداری و الکترونیک است و برای هر دو کلمه رشته دانشگاهی در ایران وجود دارد , متاسفانه رشته تحصیلی مشخصی در دانشگاهها برای "بانکداری الکترونیک" طراحی نشده است.

وی  با اشاره به بخشنامه جدید بانک مرکزی در مورد طرح شاپرک ضمن تاکید بر درستی اصالت طرح ,از نگرانی مجموعه شرکتهای PSP درباره  احتمال دیده نشدن تمامی جوانب با نگاه و رویکرد مدیریت سیستمی و احتمال صدمه دیدن شرکتهای خصوصی علیرغم سرمایه گذاری های فراوان و بوجود آمدن رقابتهای نابرابر بین بانکها بجای شرکتهای PSP خبر داد و گفت: ضروری است بانک مرکزی و شرکت شاپرک با نگاه مدبرانه این نگرانی را برطرف نمایند.

فرامرزی خاطرنشان کرد:این طرح قطعا می تواند به تمرکز پایانه های فروش در شهرهای مرکزی و تعدد پایانه ها در یک مکان پایان دهد.

وی همچنین تاکید کرد: تا زمانی که کارت اعتباری در کشور رواج پیدا نکند نظام پرداخت نجات پیدا نخواهد کرد و ضروری است سیستم بانکداری نسبت به توسعه کارتهای ارزش افزوده بهای بیشتری بدهد. افزودن کارمزد به تراکنشهای انجام شده برای پذیرندگان و حذف تسویه آنلاین از دیگر مواردی است که باید بر روی آن تمرکز گردد.

data-src=https://ebinews.com/img/files/673541260641734521.jpg

مباحث دیگر مطروحه در میزگرد

 در هفدهمین کنفرانس ملی انجمن کامپیوتر ایران,نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انقورماتیک بطور خلاصه گزارشی از شرکت خدمات را ارائه کرد.

عبدالحمید منصوری با اشاره به عملکرد بانک پارسیان گفت: در حال حاضر 90 درصد تراکنشهای بانک پارسیان بصورت غیر حضوری انجام می شود.

در همین حال  مهندس حسنی با اشاره به فرایند رشد مثبت شبکه بانکی را بخوبی ، بیشترین مشکل را در زمینه کمبود نیروهای نخبه در این زمینه بیان کرد.

 مهندس خاکی نیاز مبرم به تقویت زیرساختهای حقوقی را همزمان با روند رشد علی الخصوص در مورد کارتهای اعتباری یادآور شد.

 محمودیان و زنگنه در مورد مباحث امنیتی در حوزه بانکداری به سوالات پاسخ داده و ادامه میزگرد با تمرکز بر بحثهای چالشی مطرح شده ادامه یافت . جلسه با جمع بندی آقای دکتر یزدی و سخنرانی پایانی آقای دکتر حبیبی خاتمه یافت.

همچنین  حاضرین در مورد روند رشد بانکداری الکترونیک در سالهای اخیر مطالبی را اشاره کرده و ضمن طرح چالشهای موجود در این زمینه به سوالات شرکت کنندگان در میزگرد پاسخ دادند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  ⁄  9  =