هفته نزولی قیمت طلا /هر انس ۱۶۶۳ در پایان روز جمعه

اونس جهانی طلا در روز جمعه در حالی با کاهشی خفیف رو به رو شده است که کارشناسان از این هفته به عنوان هفته ای نزولی یاد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از طلا، خبرگزاری رویترز، این افزایش در حالی رخ داده است که بهای یورو نسبت به دلار با افزایش رو به رو شد که این امر تاثیر مثبتی بر معاملات روز جمعه ی اونس طلا در بازارهای جهانی داشته است.

کارشناسان بر این عقیده می باشند که بهای دلار در بازارهای جهانی علی رغم کاهشی که در روز جمعه داشته است، به سیر صعودی خود ادامه خواهد داد. مهمترین عاملی که از آن یاد شده است رشد مناسب اقتصاد آمریکا می باشد که نظر بسیاری از سرمایه داران را به خود جلب کرده است. سرمایه داران که تا حدودی از سود حاصله ابراز رضایت کرده اند، در روز جمعه کمتر به سمت این واحد پولی روی آوردند و بهای دلار را به نسبت یورو با کاهش رو به رو ساختند.

افزایش رشد اقتصادی در آمریکا از یک سو و افزایش بهای دلار از سویی دیگر سبب شده است که میزان اعتماد سرمایه داران به سمت اقتصاد این کشور با افزایش رو به رو شود و از سویی دیگر طلا تبدیل به سرمایه ای نا امن در جهت سرمایه گذاری گردد. از این رو بسیاری از سرمایه داران در این هفته اقدام به فروش ذخایر طلای خود نمودند. این امر کافی می باشد تا بهای اونس جهانی طلا در این هفته کار خود را با کاهش به پایان برساند. در این میان تنها یک نظریه وجود دارد که باعث افزایش بهای طلا می شود. اگر بانک مرکزی آمریکا به خرید دارایی های جدید در جهت پایین نگاه داشتن نرخ بهره ی بانکی اقدام کند بهای دلار نسبت به واحد های پولی دیگر با کاهش رو به رو خواهد شد که از سویی دیگر بهای طلا در بازارهای جهانی افزایش خواهد یافت.

اما در حال حاضر تنها موضوعی که می توان به آن اشاره کرد این است که بهای طلا نسبت به میانگین 200 روزه ی خود بهایی پایین تر را دارا می باشد. همین امر سبب شده است که سطح مقاومتی این فلز ارزشمند با کاهش شدیدی رو به رو شود و به 1671 دلار در هر اونس برسد. این بدان معنا است که اگر بهای طلا به این سطح برسد، بسیاری از سرمایه داران این فلز ارزشمند را بار دیگر به فروش خواهند رساند و در نتیجه بهای این فلز ارزشمند با کاهش دیگری همراه خواهد شد.

لازم به ذکر است که بهای طلا در روز جمعه قبل از اینکه با افزایشی خفیف رو به رو شود، با کاهشی چشمگیر همراه شد و حتی به 1655 دلار در هر اونس رسید. بهای اونس طلا در روز چهارشنبه تا 1634 دلار کاهش داشته است که بعد از 16 ژانویه بیشترین میزان به حساب می آید. اما بهای این فلز ارزشمند در روز جمعه با اعلام ساعت 2:22 دقیقه به وقت لندن با 5.26 دلار افزایش رو به رو شد و به 1662 دلار و 99 سنت در هر اونس رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄  7  =