بانک مرکزی امریکا به دنبال افزایش کمک به سیستم بانکی/نگاه طلا به جلسه فدرال رزرو

بن برنانکه رییس فدرال رزرو در جلسه ی روز سه شنبه به دنبال تصویب طرحی در جهت کمک بیشتر به سیستم بانکی این کشور است. در همین حال اونس جهانی طلا در حالی کار خود را در روز دوشنبه آغاز کرده است که تمامی نگاه ها به جلسه ی بانک مرکزی آمریکا است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از طلا، واشنگتن پست، در این جلسه قرار است تا مدیران بانک های زیر مجموعه ی بانک مرکزی آمریکا به ارائه گزارشاتی از عملکرد خود در یک ماه گذشته بپردازند. برنانکه که در جلسه ی ماه گذشته ی خود نرخ بهره ی بانکی را تا سال 2014 بدون تغییر عنوان کرده بود، به دنبال نتایج گزارشات در این جلسه می باشد تا اگر نیاز باشد تصمیمات جدیدی را در این باره اتخاذ کند.

همچنین برنانکه به دنبال تصویب طرحی دیگر است که این طرح خرید اوراق قرضه می باشد. اجرای این طرح در مرحله ی دوم تاثیرات مثبتی را بر اقتصاد این کشور داشته است. او با اجرای این طرح در مرحله ی سوم در صدد است تا رشد اقتصادی در این کشور را با سرعت بیشتری رو به رو سازد.

کارشناسان بر این عقیده می باشند که در جلسه ی روز آینده بهای اونس طلا برای کوتاه مدت هم که شده است با تغییر رو به رو نخواهد شد.

ساندرا پیانالتو رییس بانک مرکزی کلیو لند در آمریکا، بر این عقیده است که شرایط کنونی برای آنها شرایط مساعدی به حساب می آید.

وی می افزاید : اگر برنانکه بخواهد نرخ بهره ی بانکی را با کاهش رو به رو سازد ، رشد اقتصادی این کشور را دچار مشکلات جدیدی خواهد کرد و اگر بخواهد این نرخ را افزایش دهد سطح تورم را با افزایش رو به رو خواهد ساخت. لازم به ذکر است که کاهش نرخ بهره ی بانکی در آمریکا کاهش میزان تورم را در این کشور به همراه خواهد داشت.

نگاه ها به جلسه ی بانک مرکزی آمریکا

اونس جهانی طلا در حالی کار خود را در روز دوشنبه آغاز کرده است که تمامی نگاه ها به جلسه ی بانک مرکزی آمریکا است

به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری از سرمایه داران با پر اهمیت جلوه دادن جلسه ی روز سه شنبه ی بانک مرکزی آمریکا، در معاملات روز دوشنبه شرکت نکرده اند. آنها عنوان کرده اند که این جلسه نتایج قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت، بنابراین سعی خواهند کرد که تمامی معاملات خود را به بعد از این جلسه موکول کنند.

اونس جهانی طلا از ابتدای سال تا به این لحظه با 9 درصد افزایش رو به رو شده است. بهای اونس جهانی طلا سالانه به صورت میانگین 11 درصد افزایش داشته است. در سال جاری نیز با تصمیمی که بانک مرکزی اتخاذ کرده است می توانیم این انتظار را داشته باشیم که بهای این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی با افزایش بیشتری رو به رو شود. این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا برای تقویت بیشتر سیستم های مالی خود دست به خرید اوراق قرضه بزند. برنانکه در آخرین سخنانش عنوان کرده است که اگر نیاز باشد تصمیمات جدیدی برای حمایت از سیستم بانکی در این کشور اتخاذ خواهد شد.
لازم به ذکر است که عدم شرکت سرمایه داران در معاملات روز دوشنبه سبب شده است که بهای طلا در بازارهای جهانی با کاهشی خفیف رو به رو شود و به 1708 دلار در هر اونس برسد. این در حالی است که بهای این فلز ارزشمند در روز جمعه به 1713 دلار در هر اونس رسیده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  −    =  66