طلا به مرز ۱۸۰۰ دلار صعود خواهد کرد

در نیمه ی دوم ماه مارس ( 25 اسفند تا 12 فروردین)

اونس جهانی طلا سال 2012 را با افزایش 11 درصدی در ماه ژانویه آغاز کرد و پس از آن در ماه فوریه کار خود را با 2.7 درصد افزایش به پایان رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا، FXempire ،سیر صعودی بهای طلا در بازارهای جهانی در ماه فوریه در مقایسه با ماه ژانویه از کاهش چشمگیری بر خوردار بوده است که این کاهش تاثیر منفی بر ماه مارس گذاشته است. در نیمه اول ماه فوریه ( 12-26 بهمن) بهای دلار در مقایسه با یورو با افزایش خفیفی رو به رو شد که همین امر سبب شد تا بهای طلا در بازارهای جهانی با کاهش رو به رو شود.

بهای دلار نسبت به یورو در نیمه ی دوم ماه فوریه( 27 بهمن تا 10 اسفند) با روندی نزولی همراه شد و در این راستا بهای طلا در بازارهای جهانی با افزایش چشمگیری رو به رو شد. بهای طلا در بازارهای جهانی تا روز چهارشنبه دهم اسفند با به همراه داشتن سیری صعودی به 1782 دلار در هر اونس رسید که در نوع خود بیشترین میزان افزایش بهای طلا طی یک هفته بعد از ماه دسامبر به شمار می آید.

اما به یکباره در روز چهارشنبه در ساعت 19 سیر صعودی بهای طلا در بازارهای جهانی تبدیل به روندی نزولی شد. بن برنانکه رییس بانک مرکزی آمریکا قصد داشت تا در ساعت 18:30 به وقت تهران طی یک سخنرانی محرک های جدیدی برای تقویت اقتصاد جهانی ارائه کند، اما بر خلاف انتظار ها برنانکه اشاره ای به محرک های جدید اقتصادی نکرد و همین امر سبب شد که بهای طلا در بازارهای جهانی در تحویل فوری با 90 دلار کاهش رو به رو شود. این کاهش در مورد بهای طلا در تحویل ماه آوریل با کاهشی بیش از 100 دلار رو به رو شد.

بهای اونس جهانی طلا پس از این کاهش به 1711 دلار در هر اونس رسید. علی رغم این کاهش، کارشناسان بهای اونس جهانی طلا را در نیمه ی دوم ماه مارس ( 25 اسفند تا 12 فروردین) همراه با سیر صعودی عنوان کرده اند. آنها می گویند که در حال حاضر سطح حمایتی طلا در مرز 1700 دلار در هر اونس می باشد. سرمایه داران که بهای طلا را با کاهشی شدید رو به رو دیده اند به دنبال خرید این فلز ارزشمند در این بازه خواهند بود. بنابراین افزایش سطح تقاضا ها از یک سو و تزریق نقدینگی به بانک مرکزی یونان از سوی بانک مرکزی اروپا از سویی دیگر سبب خواهند شد که بهای اونس جهانی طلا در نیمه ی دوم ماه مارس با افزایش دیگری رو به رو شود و به مرز 1800 دلار در هر اونس نزدیک شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  68  =  70