ژاپن می‌خواهد قطار نامرئی بسازد

ژاپن می‌خواهد قطار نامرئی بسازدصنعت کشور ژاپن همیشه مثال خوبی از هماهنگی کامل فناوری، طراحی و طبیعت بوده است. صنعت ریلی این کشور نیز از پیشرفته‌ترین سیستم‌های جهان است. سریع‌ترین قطار‌های جهان در سیستم ریلی این کشور مشغول به کار هستند. به تازگی طرحی مفهومی از یک قطار نامرئی به وسیله یکی از شرکت‌های ریلی ژاپن منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک – صنعت کشور ژاپن همیشه مثال خوبی از هماهنگی کامل فناوری، طراحی و طبیعت بوده است. صنعت ریلی این کشور نیز از پیشرفته‌ترین سیستم‌های جهان است. سریع‌ترین قطار‌های جهان در سیستم ریلی این کشور مشغول به کار هستند. به تازگی طرحی مفهومی از یک قطار نامرئی به وسیله یکی از شرکت‌های ریلی ژاپن منتشر شده است.

یکی از مشهورترین طراحان معماری ژاپن، طی یک پروژه تحقیقاتی، طرحی مفهومی از یک قطار نامرئی ارائه کرده است که در صورت ساخته شدن، می‌تواند آغازگر عصری جدید در صنعت ریلی جهان باشد. این طرح مفهومی مربوط به یک قطار نامرئی است که قرار است از سوی یکی از شرکت‌های ریلی ژاپن ساخته شود. این قطار به گونه‌ای طراحی شده که محیط اطراف خود را به خوبی بازتاب می‌دهد و مانند یک جسم نامرئی دیده می‌شود.

معمار مشهور ژاپنی، کازویو سجیما، بنا بر سفارش شرکت ریلی سیبو شروع به طراحی این قطار نامرئی کرده است. فناوری خاصی در ساخت این قطار‌ها استفاده نخواهد شد. برای ایجاد حالت نامرئی، تنها کافی ست بدنه این قطار‌ها نوعی بازتاب خاص داشته باشد تا محیط اطراف خود را منعکس کند و به نوعی نامرئی به نظر برسد. طبق گفته شرکت سیبو، هفت عدد از این قطار‌ها تا اوایل سال ۲۰۱۸ به ناوگان ریلی این شرکت افزوده خواهند شد.

سجیما پیش از این نیز طراحی‌هایی این چنینی انجام داده بود. او یک طراحی مشابه برای ساختمان‌های نامرئی انجام داده است که برای او جایزه معماری پریتزکر (Pritzker) و پیشنهاد جایزه نوبل معماری را به همراه داشته است. او درباره سفارش طراحی این قطار می‌گوید که شرکت موردنظر طی سفارشی به او اعلام کرده، قطاری می‌خواهد که پیش از این هیچ نمونه‌ای از آن وجود نداشته است.

او در ادامه می‌گوید: «قطار مورد نظر شرکت، از منظره‌های طبیعی زیادی از کوه‌ها و دشت‌ها تا وسط شهر‌ها حرکت می‌کرد. من قصد داشتم قطاری طراحی کنم که بتواند با همه این مناظر طبیعی هم خوانی داشته باشد. افزون بر این می‌خواستم این قطار حس راحتی و آرامش را به همه مسافران القا کند و مانند اتاق‌های خانه هایشان راحت باشد تا آن‌ها باز هم برای سفر‌های بعدی، این قطار را انتخاب کنند.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7