کارگروه توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال در معاونت علمی تشکیل شد

در ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت سیزدهم؛

کارگروه توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال طبق جدول ۷ قانون برنامه و بودجه در ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی تشکیل داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از معاونت علمی، گسترش ابزارهای اقتصاد دیجیتال در سراسر جهان و لزوم بهره مندی حداکثری از این فضا برای رونق اقتصادی، یکی از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود.ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی نیز به همین منظور تأسیس شده است؛ ستادی که هدف آن، تدوین سیاست‌ها و تعیین اولویت‌های توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور است.

این ستاد با توجه به اسناد مصوب این حوزه و خصوصاً سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، ایجاد هماهنگی بین دستگاهی و همکاری در جهت تسریع در انجام طرح‌های کلان و فناورانه حوزه اقتصاد و هوشمندسازی کشور و توسعه کسب و کارهای این حوزه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است.

از جمله اقدامات قابل توجهی که طی ۱۰۰ روز نخست دولت سیزدهم در این ستاد عملیاتی شد، حمایت از ۱۶ طرح فناورانه در حوزه‌های تخصصی از قبیل حوزه فناوری اطلاعات، امنیت شبکه ملی اطلاعات، بلاک‌چین و کوانتوم بوده است.

این ستاد طی این مدت، حمایت از شتابدهنده های تخصصی در حوزه‌های سخت افزاری و میکرو الکترونیک سلامت دیجیتال، فناوری اطلاعات، بلاک‌چین و اینترنت اشیا را جز اولویت‌های خود قرار داد.

همچنین در این بازه زمانی، از ۳ بوت کمپ تخصصی در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا حمایت شد.

این ستاد طی ۱۰۰ روز گذشته، یک طرح در حوزه بلاک‌چین با عنوان پیام رسان مالی بین المللی با معماری زنجیره بلوک یا سوئیفت بلاک‌چین را اجرایی کرد.

همچنین کارگروه توسعه زیرساخت و خدمات دیجیتال طبق جدول ۷ قانون برنامه و بودجه در ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1