جک دورسی از مدیرعاملی توییتر کناره‌ گیری می کند

ساعاتی قبل خبرگزاری CNBC به نقل از منابع آگاه گزارش داد که جک دورسی با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جک دورسی با انتشار یک بیانیه این خبر را تایید کرده و گفته که «پاراگ آگراوال» (Parag Agrawal)، مدیر فنی توییتر، به جای او این سمت را عهده‌دار خواهد شد.

جک دورسی که در سال ۲۰۰۶ در بنیان گذاشتن توییتر نقش داشت به عنوان مدیرعامل توییتر و شرکت پرداخت اسکوئر فعالیت می‌کرد.

او در بیانیه‌ای که برای اعلام کناره‌گیریش منتشر کرده، نوشته است "سرانجام وقت رفتن من رسیده و من آماده‌ام."

آقای دورسی نوشته است که عمیقا به جانشین خود اعتماد دارد و به خاطر "مهارت‌، قلب و ضمیر" آقای آگراوال شکرگزار است. به گفته آقای دورسی وقت رهبر ی پاراگ آگراوال در توئیتر فرا رسیده است.

آقای آگراوال در سال ۲۰۱۱ به شرکت توییتر پیوست و از سال ۲۰۱۷ به عنوان مدیر بخش فنی این شرکت فعالیت کرده است.

توییتر را دوست دارم

امروز پس از انتشار شایعات اولیه درباره کنار رفتن جک دورسی، قیمت سهام شرکت توییتر کمی تغییر کرد. خرید و فروش این سهام موقتا متوقف شد اما دوباره مبادله آن از سر گرفته شد.

خبر کنار رفتن آقای دورسی را ابتدا روز دوشنبه شبکه سی‌ان‌بی‌سی از قول منبع ناشناس آگاه از موضوع منتشر کرد.

پس از آن خبرگزاری رویترز هم از کناره‌گیری او خبر داد.

روز یکشنبه جک دورسی در حساب توییتر خود نوشته بود "توییتر را دوست دارم."

آقای دورسی در ایمیلی که به کارکنان شرکت توییتر فرستاده نوشته است "مطمئن نیستم که کسی باخبر باشد اما من از توییتر استعفا کردم. درباره اهمیت اداره یک شرکت به دست بنیان‌گذارانش حرف‌های زیادی مطرح می‌شود. در نهایت اعتقاد من این است که چنین کاری باعث محدودیت بسیار و یک نقطه شکست است."

آقای دورسی نوشته است پس از پایان یافتن دوره‌اش از هیئت مدیره توییتر هم کنار خواهد رفت. او نماندن در نقش رئیس هیئت مدیره را برای فضا دادن به رهبری و مدیریت جانشین خود آقای پاراگ ضروری دانسته است.

جیمز کلیتون، خبرنگار بخش فنآوری بی.بی.سی می‌گوید جک دورسی به نوعی یک مدیر تراز سیلیکون ولی است.

به گفته این خبرنگار او ثروتی چندین میلیونی دارد، توییتر و اسکوئر، دو شرکتی که بنیان گذاشته بسیار موفقند. با این حال سر و لباس او با تی‌شرت، و بدون کراوات و کت و شلوار است و ریشی مدل جادوگرها دارد و با ایده‌آل‌های تراز اولی درباره اینکه چگونه تکنولوژی می‌تواند تغییرات مثبتی در جهان ایجاد کند زندگی می‌کند.

جیمز کلیتون می‌افزاید آقای دورسی عمیقا معتقد است که بیت‌کوین واقعا می‌تواند "صلح جهانی" ایجاد کند.

توییتر به طور خاص با تغییری که در شکل ارتباط سیاستمداران با رای‌دهندگان ایجاد کرده و متحول کردن نحوه ارتباط مردم با اخبار جهان را تغییر داده است. یکی از جسورانه‌ترین کارهای او ممنوع کردن استفاده دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از این شبکه اجتماعی بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  −  84  =