پیش بینی بازارها ۷ آذر ۱۴۰۰

مسکن، سهام، خودرو و ارز دیجیتال

بازارها در شرایط فعلی شاهد سیگنال گیری های متفاوت از همدیگر هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ابلاغیه‌ای از جانب بانک مرکزی صادر شد؛ ابلاغیه‌ای که عدم کفایت کارت ملی برای دریافت ارز صرافی را حکم کرد.️در پی صدور این ابلاغیه، بازار ارز واکنش‌های قابل توجهی داشت و صف ها با شکست سنگین مواجه شدند.

اکنون که با ابلاغیه بانک مرکزی، فروش دلار با شرایط جدید فروخته می شود بازار شاهد گام های روبه عقب بود، هر چند که خریداران همچنان فعال ظاهر می شوند اما به نظر از شدت فشارها کاسته شده است.

بازار سهام | رفتارهای هیجانی بورس بازان
شاخص در روز شنبه با افت شدید قیمت سهم ها با فشار ناحیه سمت عرضه، شاهد نزولی شدن شاخص کل شد. اکنون شاخص در کانال 1.3 میلیون واحد حتی ممکن است شاهد نزول بیشتر و قرار گرفتن در نقطه نزولی دیگر باشد. با این وصف برخی هم تاکید دارند امروز ممکن است از شدت نزول شاخص نسبت به روز قبل کاسته شود و شاخص در موقعیت وقفه حرکتی قرار گیرد.

هر چند که به دلیل رفتارهای هیجانی، هر اتفاقی در بازار محتمل است. همسو با تحولات نرخ سود بانکی و افزاشی به نرخ بالای 21 درصد، معامله گران با احتیاط بیشتری به دورنمای بازار سهام مینگرند.

بازار مسکن | شواهد کاهش قیمت ها
در بازار مسکن، به آن‌طور که برخی مشاوران املاک اطراف تهران می‌گویند قیمت مسکن در پیرامون پایتخت طی دو ماه گذشته تا ۱۰ درصد کاهش یافته و در مقابل، معاملات حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد. البته این روزها در بازار مسکن، مسئله نهضت تولید ملی مسکن همچنان سوژه اصلی بازار مسکن است. روز گدشته رستم قاسمی، از مجوز ورود به انبوه سازان به فناوری نوین ساخت مسکن خبر داد و البته از توافق با چینی ها خبر داد.

بازار خودرو | منتظر جلسه ستاد تنظیم بازار
در بازار خودرو ترمز سرعت رشد قیمت ها گرفته شده و البته بازار با شرایط نوسانی دنبال میشود؛ در حالی که برخی محصولات خودرویی گران شدند که برخی دیگر بدون تغییر قیمت دنبال شدند. اگرچه نوسان بازار خودرو از بازار ارز تاثیر گرفته اما فعلا به دلیل انتظار بازار برای تصمیم ستاد تنظیم بازار در شرایط بلاتکلیفی به سر می برد.

رد این میان گمانه زنی ها حاکی از موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش تنها 10 درصدی قیمت خودرو حکایت دارد که قرار است روز چهارشنبه در جلسه این ستاد به طور رسمی مورد بررسی و اعلام شود.

بازار ارز دیجیتال | زمان خرید است؟
روز جمعه خرس‌ها موفق شدند کنترل کامل بازار ارزهای دیجیتال را در دست بگیرند و بیت کوین و بسیاری از رمزارزهای دیگر سقوط کردند و جمعه سیاه بیت کوین و دیگر رمزارزها رقم خورد؛ هرچند بازار از آن زمان تا حدودی بهبود یافته و به نظر می رسد اعتماد دوباره به بازار بازگشته است.

در حالی که بسیاری از افراد بخاطر ترس از از  دست دادن دارایی خود به فروش روی آورده اند، بسیاری از تحلیلگران معتقدند این همان جمعه سیاه ازهای دیجیتال است و می توان از آن برای خرید بیشتر در روز نزولی بازار و افزایش بیشتر سرمایه ها استفاده کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =