فروش اموال مازاد بانک‌ها را در دستور کار داریم

برنامه رئیس بانک مرکزی در مورد بانک ها

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در راستای مهار تورم، خواسته بنده از دولت و مجلس این است که بودجه را ناتراز نبندند و اعداد درآمدها و هزینه‌ها واقعی تعیین شوند. همچین، مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع بر درآمد را تصویب کند تا از این محل کسری بودجه خود را تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری لکترونیک به نقل از ایسنا، رئیس کل بانک مرکزی درباره برنامه‌های خود برای مهار تورم نیز اظهار کرد: در راستای مهار تورم، خواسته بنده از دولت و مجلس این است که بودجه را ناتراز نبندند و اعداد درآمدها و هزینه‌ها واقعی تعیین شوند. همچین، مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع بر درآمد را تصویب کند تا از این محل کسری بودجه خود را تامین کند. یکی از برنامه‌های جدی بانک مرکزی برای مهار تورم، کنترل و نظارت بر اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی است که بدین منظور، فروش اموال مازاد بانک‌ها را در دستور کار داریم و در بانک مرکزی کارگروهی تشکیل داده می‌شود تا بانک‌با برنامه خود را برای واگذاری اموال مازاد خود اعلام کنند.

صالح‌آبادی کمک به بانک‌ها در کاهش معوقات، عمق بخشی به بازار بین بانکی، انضباط بانک‌ها و کنترل رشد ترازنامه آن‌ها را از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای مهار تورم اعلام کرد و گفت: کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها قرار است اعمال شود که طبق آن، بانک‌عا باید حداقل سه درصد منابع خود را اوراق نگهداری کنند. جدیدترین آمار بانک مرکزی حاکی از آن است که اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی صفر است و عمده اضافه برداشت‌ها متعلق به بانک‌های غیردولتی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  −  44  =