مسترکارت خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال را به مشتریان ارائه می دهد

شرکت کارت‌های اعتباری مسترکارت اعلام کرده که در حال آماده‌سازی امکان استفاده از رمزارزها در طرح‌های وفاداری برای بانک‌ها، فروشندگان و شرکت‌های فناوری امور مالی آمریکایی در شبکه پرداخت خود است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از سی ان بی سی، مسترکارت اعلام کرده است همه بانک‌ها و تاجرانی که از خدمات این شرکت بهره می‌برند، به‌زودی می‌توانند بر بستر وسیع شبکه پرداخت مسترکارت خدمات ارزهای دیجیتال را ارائه دهند.

هر‌یک از هزاران بانک و میلیون‌ها تاجری که از خدمات شبکه مسترکارت بهره می‌برند، به‌زودی می‌توانند خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال را هم به مشتریانشان ارائه دهند.

این خدمات شامل کیف‌پول‌های بیت کوین و کارت‌های اعتباری و کارت‌های خرید نقدی است که با پرداخت به‌صورت ارز دیجیتال پاداش دریافت خواهند کرد و نیز امکان خرج‌کردن دارایی‌های دیجیتال در‌دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین، در برنامه کاربران وفادار به این سرویس امکان تبدیل امتیاز خطوط هوایی یا هتل‌ها به بیت کوین فراهم خواهد شد.

شری هیموند (Sherri Haymond) نایب رییس بخش همکاری‌های دیجیتال مسترکارت گفته است ما نه تنها به تقویت و ارتقای شرکای خود در زمینه ارائه گزینه‌های متفاوت و پویای رمزارز می‌پردازیم، بلکه تجربه کاربری متفاوت و بی‌نظیری ارائه می‌دهیم.

طبق اطلاعات منتشر شده از تحقیقات Colloquy Loyalty Census در سال ۲۰۱۷، مشتریان آمریکایی ۳.۸ میلیارد عضویت در طرح‌های وفاداری داشته‌اند. اگرچه این ارقام پس از تکامل و تحول چشم‌انداز امور مالی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا تغییر کرده است.

مسترکارت هم‌چنین گزارش داده است تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، بیش از ۲۴۹ میلیون کارت اعتباری در آمریکا صادر کرده است. میلیون‌ها کاربر این طرح‌های پاداش وفاداری که ممکن است هرگز دانش یا استفاده‌ای از رمزارزها نداشته‌اند به زودی در معرض این عرصه قرار خواهند گرفت و در آن حضور خواهند یافت.

مایکل میباخ (Michael Miebach) مدیرعامل مسترکارت در ماه جولای گفته است این شرکت باید در عرصه رمزارزها حضور داشته باشد و یکی از دلایل این موضوع، افزایش علاقه پیرامون رمز ارز بانک مرکزی (CBDC) و رمزارزها است. در ماه فوریه، این شرکت کارت‌های اعتباری اعلام کرد تقریبا یک میلیارد کاربر مسترکارت می‌توانند در بیش از ۳۰ میلیون فروشگاه‌های تحت پوشش به استفاده از رمزارزها بپردازند. هرچند، مسترکارت هنوز مشخص نکرده است از کدام رمزارزها پشتیبانی خواهد کرد.

اگرچه بیت کوین در چند ماه گذشته با شکست قیمتی درخورتوجهی مواجه شد، مدتی است که مجددا به رکورد بالای ۶۰ هزار دلار رسیده است؛ به‌همین‌دلیل، علاقه افراد به پادشاه ارزهای دیجیتال بیشتر شده است. رگولاتورهای ایالات متحده به صندوق‌های مالی اجازه‌ دادند تا برای اولین‌بار در این ماه ETF بیت کوین ارائه دهند. این در حالی است که سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ مثل Pimco، غول اوراق قرضه، اعلام کرده است که در حال بررسی معاملات ارزهای دیجیتال است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  5