سریع‌ترین راه استعلام آنلاین و صدور آنی چک با سامانه صیاد تاپ

سامانه صیاد تاپ، در سریع‌ترین زمان ممکن امکان صدور آنی، استعلام اعتبار صاحب چک و انتقال چک به نام فرد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از خدمات سامانه صیاد تاپ فقط کافیست یک گوشی تلفن همراه هوشمند و دسترسی به اینترنت داشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اگر اخیرا به هر دلیلی برگه چک صیاد از فرد یا موسسه‌ای دریافت کرده باشید، حتما با مفهموم عبارت «استعلام آنلاین چک» آشنا هستید. اما استعلام آنلاین چک چیست و چه ضرورتی دارد؟ چطور می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن استعلام آنلاین انجام دهیم و اپلیکیشن تاپ چطور می‌تواند این فرآیند را برای ما ساده‌تر کند؟

برای پاسخ به این سوال‌ها و آشنایی بیشتر با سامانه صیاد تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سامانه صیاد چیست؟

در سال ۱۳۹۷ قانون جدید چک در مجلس تصویب، و بانک مرکزی ملزم به راه‌اندازی زیرساخت‌ها و بستر مورد نیاز برای اجرای این قانون شد.

با ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های سامانه صیاد، از ۲۰ دی ۱۳۹۹، استفاده کنندگان چک‌های بانکی می‌توانند با استفاده از سامانه‌های آنلاین خدمات بانکی مالی مورد تایید شاپرک، از تمام خدمات چک، شامل صدور آنی چک، استعلام و انتقال چک به نام فرد دیگر به صورت آنلاین اقدام کنند.

از ابتدای امسال (سال ۱۴۰۰)، دسته چک‌های جدید (چک‌های بنفش) وارد شبکه بانکی کشور شده است که دارندگان این دسته چک‌ها ملزم به ثبت، انتقال و استعلام آنها از طریق سامانه صیاد هستند.

اما سامانه صیاد با چه هدفی ایجاد شده است؟

سامانه صیاد، یک سیستم متمرکز برای انجام تمام امور چک‌های بانکی در سراسر کشور است. یعنی با هر دسته چکی که از هر یک از بانک‌های تحت نظارت بانک مرکزی که در اختیار داشته باشید، می‌توانید بدون نیاز به مراجعه به شعب بانکی و فقط با نصب یکی از نرم‌افزارهای خدمات مالی مانند اپلیکیشن تاپ، تمام خدمات مربوط به چک‌های بانکی، از صدور دسته چک، استعلام چک و انتقال چک به نام فرد دیگری را به صورت آنلاین و فقط با در دست داشتن گوشی تلفن همراه خود انجام دهید.

مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای سامانه صیاد را با هم مرور کنیم:

*کاهش احتمال جرایم مالی حوزه چک: امکان جعل چک، صدور چک بی‌محل و جرایم مالی مربوط به حوزه چک با استفاده از سامانه صیاد تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. صاحبان چک‌های صیاد فقط می‌توانند تا سقف اعتبار بانکی خود چک صادر کنند. گیرندگان چک قبل از تایید باید اعتبار صادر کننده را از طریق سامانه صیاد استعلام کنند و تمام چک‌ها باید با نام گیرنده چک صادر شود. پس با استفاده از سامانه صیاد خیالتان از بابت دریافت چک بی‌محل یا جعلی راحت خواهد بود!

*استفاده سریع و آسان: با استفاده از سامانه صیاد برای دریافت خدمات چک، هیچ نیازی به حضور در شعب بانکی نیست. کافیست گوشی خود را در دست بگیرید و یکی از برنامه‌های خدمات مالی مانند اپلیکیشن تاپ را نصب کنید. پس از یک بار احراز هویت، تمام فرآیندهای چک فقط با چند کلیک و در چند دقیقه انجام می‌شود.

*امکان استفاده از خدمات چک در هر ساعت از شبانه روز: خدمات آنلاین سامانه صیاد را شب یا روز، در ساعات اداری یا خارج آن می‌توانید دریافت کنید. دیگری نیازی نیست تا فردا صبح برای مراجعه به بانک منتظر بمانید.

سریع‌ترین راه استعلام آنلاین اعتبار صادر کننده چک و صدور آنی چک با سامانه صیاد تاپ

مطابق قانون جدید چک، اطلاعات مندرجات روی چک، شامل تاریخ سر رسید، مبلغ چک و مشخصات هویتی گیرنده چک باید در سامانه صیاد نیز ثبت شود. ثبت این اطلاعات در سامانه صیاد مستقل از ثبت بر برگه فیزیکی چک است. یعنی در صورتی که می‌خواهید برگه چک را به فرد دیگری بدهید، ابتدا لازم است اطلاعات چک را در سامانه صیاد ثبت کنید و سپس نام و مشخصات گیرنده را بر روی برگه چک ثبت کنید و سپس چک را در اختیار او بگذارید.

همچنین گیرنده چک پیش از قبول چک لازم است ابتدا از طریق شماره چک، اعتبار صادرکننده را از سامانه صیاد استعلام کرده و سپس آن را تایید کند. گیرنده پس از تایید در سامانه صیاد می‌تواند اقدام به نقد کردن چک کند.

سامانه صیاد تاپ، در سریع‌ترین زمان ممکن امکان صدور آنی، استعلام اعتبار صاحب چک و انتقال چک به نام فرد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از خدمات سامانه صیاد تاپ فقط کافیست یک گوشی تلفن همراه هوشمند و دسترسی به اینترنت داشته باشید.

با نصب اپلیکیشن تاپ، علاوه بر استفاده از خدمات سامانه صیاد تاپ، می‌توانید از تمام خدمات مالی متنوع این اپلیکیشن، شامل، انتقال کارت به کارت، پرداخت قبوض بانکی، خرید شارژ سیم‌کارت‌های همراه اول، رایتل و ایرانسل، خدمات گردشگری مانند خرید آنلاین بلیت اماکن گردشگری، پرداخت عوارض خودرو و عوارض آزادراهی و پارک خودرو و بسیاری خدمات دیگر، در کوتاه‌ترین زمان و ساده‌ترین روش ممکن استفاده کنید.

چگونه از سامانه صیاد تاپ استفاده کنیم؟

با استفاده از سامانه صیاد تاپ، فارغ از اینکه دسته چک شما متعلق به کدام بانک است، می‌توانید از تمام خدمات استعلام، صدور آنی و انتقال چک استفاده کنید.

*پیش از هر چیز اپلیکیشن تاپ را نصب کنید و در آن ثبت نام کنید. توجه داشته باشید برای استفاده از خدمات مالی تاپ لازم است شماره تماسی که با آن ثبت نام می‌کنید به نام شخص شما باشد. (روش‌های دانلود اپلیکیشن در قسمت بعد به طور کامل ذکر شده است.

*اپلیکیشن را باز کنید و وارد قسمت «سامانه چک صیاد» شوید.

*اگر اولین بار است که از سامانه صیاد تاپ استفاده می‌کنید، در صفحه بعد ابتدا گزینه «ثبت یا تغییر کارت احراز هویت» را انتخاب و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، گزینه ثبت را لمس کنید.

*پس از تکمیل احراز هویت می‌توانید از هر یک از خدمات استفاده کنید.

*برای استعلام چک، گزینه «بررسی اعتبار صادر کننده چک» را انتخاب کنید و پس از وارد کردن اطلاعات لازم، منتظر دریافت نتیجه استعلام بمانید.

نحوه دانلود اپلیکیشن تاپ

اپلیکیشن تاپ را می‌توانید از تمام بازارهای خرید نرم‌افزارهای تلفن همراه مانند کافه بازار، مایکت و البته از وبسایت تاپ دانلود کنید. تاپ، یک اپلیکیشن سبک و کم حجم است که حجم زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال نمی‌کند. کار کردن با آن آسان است و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد ویژگی‌های اپلیکیشن می‌توانید در هر بخشی که هستید روی آیکون «راهنما» در بالای صفحه اصلی اپلیکیشن، سمت چپ کلیک کنید.

اپلیکیشن تاپ را می‌توانید از یکی از منابع زیر دانلود کنید:

لینک نسخه ios

لینک دریافت نسخه مستقیم اندروید

دریافت فایل

لینک دانلود اپلیکیشن تاپ از مایکت

لینک دانلود اپلیکیشن TOP از کافه بازار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  30