بازداشت مدیران زرین پال به اتهام تشویش اذهان عمومی

مصطفی و علی امیری، مدیران زرین‌پال در پی مراجعه به بانک مرکزی در راستای پی‌گیری مطالبات صنفی و کسب‌وکاری توسط پلیس فتا دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مصطفی و علی امیری مدیران زرین‌پال و از فعالان حوزه فین‌تک امروز ۴ مهرماه بازداشت شدند. 

این دو فعال حوزه فین‌تک روز گذشته با تعدادی از فعالان استارت‌آپ‌های مالی  نسبت به سیاست‌‌های اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی طی ماه‌های گذشته در مقابل بانک مرکزی اعتراض کردند، اما تا ‌اکنون دلیل دستگیری آنان از سوی پلیس فتا مشخص نشده است.

پلیس فتا پیش از این طی تماسی از آنها خواسته بود برای پاره‌ای از توضیحات به آنجا مراجعه کنند اما ظاهرا اخبار اولیه حکایت از آن دارد که پس از مراجعه این دو برادر کارآفرین دستگیر شده‌اند.

در همین راستا، مهدی شریعتمدار، رییس هیات مدیره انجمن فین‌تک گفت: برادران امیری دیروز مانند همیشه به بانک مرکزی رفت تا برای جلسه با آقای محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی درخواست جلسه کنند که اتفاقا امروز جلسه‌ای برای ساعت ۱۴ جلسه‌ای هماهنگ شده. اما امروز برادران امیری به جرم تشویش اذهان عمومی بازداشت شدند.

رییس هیات مدیره انجمن فین‌تک در همین رابطه توضیح داد: اولا هیچ تجمعی درکار نبوده. دوماً اگر انجمن فین‌تک بخواهد تجمعی داشته باشد از مسیر قانونی پیش می‌رود و نامه‌نگاری می‌کند. صرفا ۲ شرکت دیروز رفته‌اند بانک مرکزی درخواست جلسه کرده‌اند! اتفاقی که افتاده و این دستگیری بسیار عجیب است.

زرین‌پال که شاید سرشناس‌ترین استارت‌آپ نسل اول مالی ایران باشد جزو کسانی بود که از بانک مرکزی به دیوان عدالت اداری به دلیل دستورالعمل الزام پذیرندگان پرداخت‌یارها به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی شکایت کرده بودند و چندین نوبت احضار به دادگاه و فیلتر شدن نیز برای موسسان آنها پیش آمده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄    =  18