دی جت گامی به سوی سوپر اپ بانکی

نسخه جدید همراه بانک دی بروزرسانی شد

نسخه جدید همراه‌بانک دی، با نام «دی‌جت » با ویژگی‌ها و خدمات توسعه‌یافته نسبت به نسخه قبلی همراه‌بانک در دسترس مشتریان بانک قرار گرفته است. اپلیکیشن دی‌جت، به‌طور کامل جایگزین همراه‌بانک دی شده است. بر همین اساس، ارائه خدمات به همراه‌بانک قدیمی بانک دی متوقف شده و همه خدمات همراه‌بانک در کنار خدمات جدید، با سرعت بیشتر، در قالب اپلیکیشن دی‌جت ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امروزه فراگيري استفاده از گوشي همراه زمينه ساز فرصتي است تا موسسات مالي و بانک ها در محيط پرتلاطم رقابتي از آن به نفع خود بهره جويند.

فراگیری استفاده از گوشی های هوشمند و سرعت پیشرفت بانکداری موبایلی باعث شده است تا موبایل بانک ها امروزه تبدیل به شعبی کوچک، بدون محدودیت زمانی و مکانی شوند که هم بانکداران را فارغ از هزینه های بالای شعبه داری قادر به ارائه سرویس ها و خدمات بهتری به مشتریان کرده اند و هم مشتریان را با تجربه جدیدی از دریافت خدمت و ارتباط با بانک ها مواجه ساخته که قادرند با سهولت بیشتری به خدمات مورد نیاز خود از طریق اپلیکیشن های موبایل بانک دسترسی پیدا کنند.

البته بانکداری موبایلی سابقه ای کوتاه در ایران دارد که البته با رشد و سرعت قابل توجهی پیشرفت کرده است، اینکه عموم ما در هفت روز هفته و شبانه روز به حساب بانکی و پرداخت‌های بانکی دسترسی داشته داریم، امروز و در حال حاضر بسیار خیلی عادی است. اما کافیست با نگاهی به ده سال پیش، امور مالی و بانکی را در دنیایی بدون موبایل بانک تصور کنید. تا متوجه شوید که بانکداری موبایلی چه تحولی ایجاد کرده است.

با یک مرور تاریخی متوجه می‌شویم که بانک‌های اروپایی اولین بانک‌هایی بودند که بانکداری موبایلی را به مشتریان خود ارائه دادند. انجام خدمات بانکی از طریق موبایل تا قبل از سال ۲۰۱۰ معمولا از طریق پیامک یا اینترنت‌ موبایل صورت می‌گرفت؛ پس از آن با رشد سریع موبایل‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS و اندروید استفاده از برنامه‌های ویژه موبایل نیز رواج پیدا کرد.

موسسه RaddonSM بر اساس تحقیقی که انجام داده، رشد بانکداری موبایلی را در طول هفت سال بررسی کرده است. طبق این تحقیق استفاده از بانکداری موبایلی در میان همه مشتریان بانک از ۷ درصد در سال ۲۰۱۰، به ۴۳ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

واقعیت این است که با ایجاد تحولات گسترده در دوران بانکداری جدید، بانکها دیگر نمی توانند تنها بر اساس رویکرد شعبه محور به بقا و حیات خود ادامه دهند، چرا که در بانکداری جدید شعب تنها بخشی از کانال ارتباط با مشتری و ارائه خدمات است و مشتریان بانکی نیز تمایل بیشتری به استفاده از خدمات بانکی از کانال های دیگر نظیر وب و اپلیکیشن های موبایلی پیدا کرده اند. بر همین اساس امروزه همه بانکها و موسسات مالی در ایران نیز یک نسخه همراه بانک برای مشتریان خود طراحی و ارائه کرده اند که با درنظر گرفتن نیازهای مشتری، مزیت رقابتی خاص خود را در این نسخه های موبایلی خلق کرده اند و امروزه این امکان تبدیل به یکی از ضروریات بانکداری در ایران شده است.

معرفی دی‌جت (نسخه جدید همراه بانک دی)

یکی از بانک ها که در این زمینه گام های موثری برداشته است بانک دی است. این مجموعه به تازگی نسخه جدید و به روز شده همراه بانک خود را با امکانات جدید معرفی کرده است.

نسخه جدید همراه‌بانک دی، با نام «دی‌جت » با ویژگی‌ها و خدمات توسعه‌یافته نسبت به نسخه قبلی همراه‌بانک در دسترس مشتریان بانک قرار گرفته است.

انتقال وجه(عادی، مستمر، ساتنا، پایا، کارت به کارت، کارت به سپرده)، مشاهده سپرده‌ها (فهرست سپرده‌ها، موجودی، صورتحساب)، مشاهده کارت‌ها (فهرست کارت‌ها، موجودی، صورتحساب، انسداد کارت، تغییر رمز دوم)، مشاهده تسهیلات (مشاهده جزئیات تسهیلات، پرداخت قسط)، پرداخت انواع قبوض، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت قسط تسهیلات سایرین در بانک دی، پرداخت قسط سایر بانک‌ها) از جمله خدماتی است که در نسخه جدید دی‌جت قابل استفاده هستند.

گفتنی است که اپلیکیشن دی‌جت، به‌طور کامل جایگزین همراه‌بانک دی شده است. بر همین اساس، ارائه خدمات به همراه‌بانک قدیمی بانک دی متوقف شده و همه خدمات همراه‌بانک در کنار خدمات جدید، با سرعت بیشتر، در قالب اپلیکیشن دی‌جت ارائه می‌شود.

همچنین برای افتتاح حساب جدید، دیگر نیازی به حضور در شعبه ندارید و در دی‌جت امکان افتتاح حساب غیرحضوری هست.

طیف گسترده ای از خدمات بانکی در دی‌جت؛ حتی افتتاح حساب بانکی!

کامران عبداللهی، رئیس اداره خدمات نوین بانک دی معتقد است: اپلیکیشن‌های ارائه خدمات بانکی و مالی روز به روز بالغ‌تر می‌شوند و طراحان این اپ‌ها تلاش می‌کنند خود را با نیازهای روزافزون کابران هماهنگ کنند. محصول این تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها پیدایش اپلیکیشن‌هایی است که تنه به تنه سوپراپ‌ها یا سوپرمارکت‌های مالی و بانکی می‌زنند.

وی افزود: نگاه ما در بانک دی برای طراحی نسخه جدید همراه بانک نیز بر اساس همین رویکرد و نیاز کاربران، ایجاد خدمات ارزش افزوده خصوصا در زمینه ارائه سرویس‌های شعبه‌ای و بانکی بوده و تلاش کردیم با تعریف خدمات جدید و متنوع، کاربری‌های اپلیکیشن را افزایش دهیم.

وی افزود: اپ‌های معدودی در حوزه بانکی امکان احراز هویت و امضای دیجیتالی را دارند که نسخه جدید دی‌جت یکی از آن‌ها است که این امکان را برای کاربران فراهم آورده بدون مراجعه به شعب بانک از خدماتی بهره‌مند شوند.

عبداللهی درباره خدماتی که در آینده به دی‌جت اضافه خواهد شد، گفت: درخواست صدور کارت، درخواست و دریافت تسهیلات، درخواست صدور دسته چک و استعلام تمکن مالی از جمله خدماتی است که در نسخه‌های آینده به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  4