بانک مرکزی چین تراکنش های مربوط به ارزهای دیجیتال را مسدود می کند

بانک مرکزی چین به موسسات مالی مهم این کشور گفته که با افزایش احساسات منفی نسبت به بازارهای ارز دیجیتال، تسهیل تراکنش‌های ارز مجازی را متوقف کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی چین می‌گوید مؤسسات مالی نباید امکان معامله، نقل‌وانتقالات بانکی و پرداخت را برای تراکنش‌های ارز دیجیتال فراهم کنند. بسیاری از کارشناسان از این ممنوعیت به‌عنوان علت سقوط قیمت بیت کوین یاد

به نقل از کوین دسک، بانک مرکزی چین روز دوشنبه به موسسات مالی مهم این کشور گفت با افزایش احساسات منفی نسبت به بازارهای ارز دیجیتال، تسهیل تراکنش‌های ارز مجازی را متوقف کنند.

بانک مرکزی چین در بیانیه‌ای گفت بانک‌ها نباید محصولات یا خدماتی چون معامله، نقل و انتقال و پرداخت را برای تراکنش‌های ارز دیجیتال ارائه دهند.

این بانک افزود آنها هم‌چنین باید نسبت به شناسایی مبادلات ارز دیجیتال و حساب سرمایه معامله‌کنندگان خارجی اطمینان پیدا کنند و لینک پرداخت تراکنش‌ها را به‌موقع قطع کنند.

پس از انتشار این اخبار، قیمت ارزهای دیجیتال کاهش یافت. به‌عنوان مثال برای اولین بار از ۲۳ مه (۲ خرداد)، بیت کوین به زیر ۳۲,۰۰۰ دلار و اتریوم به زیر ۲,۰۰۰ دلار رسید.

اگرچه جهت‌گیری بانک مرکزی چین ضد ارز دیجیتال موضوع جدیدی نیست، اما بیانیه اخیر پس از رایزنی با بانک صنعت و تجارت چین، بانک کشاورزی چین، بانک سازندگی، بانک پستال سیوینگز (Postal Savings Bank)، بانک صنعت و فناوری شبکه علی پی (Alipay) درباره این موضوع منتشر می‌شود.

بانک مرکزی چین به هیاهوی ایجادشده پیرامون تراکنش‌های ارز دیجیتال اشاره و آنها را به‌عنوان ریسکی برای تراکنش‌های برون‌مرزی، پولشویی و چالشی برای نظم اقتصادی و مالی عنوان کرد.

به گفته بانک مرکزی چین، موسسات مالی و بانک‌ها با انجام اقدامات لازم در راستای دستورالعمل‌های بانک مرکزی موافقت کرده‌اند.

بانک پستال سیوینگز (Postal Savings) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برای جلوگیری از فعالیت‌های تجاری مرتبط با ارز دیجیتال اقداماتی انجام خواهد داد.

به گفته کالین وو (Colin Wu)، روزنامه‌نگار، پلتفرم پرداخت علی پی و بانک کشاورزی چین نیز بیانیه‌های مشابهی منتشر کردند.

این دستور بانک مرکزی چین پس از اعمال محدودیت‌های دولت بر فعالیت‌های مربوط به استخراج در استان سیچوان صورت می‌گیرد که بزرگ‌ترین منطقه استخراج بیت کوین در جهان با استفاده از برق آبی است.

چین ماه گذشته هم بازار ارز دیجیتال را دچار نوسان کرده بود و بار دیگر ممنوعیت خریدوفروش و استخراج ارز دیجیتال را تکرار کرد.

 

 

منبع: ارزدیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  +    =  22