پرداختی سازمان هدفمند سازی یارانه‌ ها به دستگاه‌ ها مشخص شد

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ ها از پرداخت مبالغ از منابع نقدی این نهاد به برخی از دستگاه‌ ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ابتدای امسال در کنار منابعی که برای یارانه نقدی و کمک های معیشتی پرداخت شده، حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان نیز به سایر بخش ها از جمله تامین مسکن، برق و آب مناطق محروم، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ایثارگران اختصاص پیدا کرده است.

هر ساله درتبصره ۱۴ قانون بودجه مربوط به قانون هدفمندی یارانه ها در کنار محل های درآمدی، مصارف آن نیز تعیین می شود.

البته همواره بخش عمده ای به پرداخت یارانه های نقدی اختصاص دارد که در سال جاری در کنار حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان مربوط به یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و ۳۱ هزار میلیارد تومان برای یارانه معیشتی پیش بینی شده است که باید به آن رقم بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومانی مربوط به کاهش فقر مطلق خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را اضافه کرد که در مجموع پرداختی نقدی را به بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان می رساند.

اما در کنار پرداخت‌های نقدی در چند بخش باید منابع یارانه ای اختصاص یابد که از جمله آن می توان به مسکن محرومین و رزمندگان، امور رفاهی دانشجویان، یارانه نان و خرید تضمینی گندم، بازپرداخت اصل و سود اوراق منتشره سال گذشته، هزینه حمل و نقل و توزیع فرآورده های نفتی، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.

سازمان هدفمند سازی یارانه ها طی اطلاعیه از میزان پرداختی های این نهاد به ارگان های مختلف کشور خبر داد. مشروح این پرداختی ها به شرح زیر است:

امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه از اختصاص بودجه از محل منابع نقدی سازمان هدفمند سازی یارانه ها به برخی از دستگاه ها خبر داد و گفت: این نهاد به منظور پوشش هر چه بهتر بیمه تکمیلی  درمان ایثارگران مبلغ 300 میلیارد تومان را به این دستگاه اختصاص داد. همچنین مبلغ 313 میلیارد و 400 میلیون تومان به وزارت نیرو برای خرید دستگاه های تصفیه آب و همچنین سیستم‌های آب شیرین کن و نیز تامین خرید برق در مناطق محروم جنوب کشور اختصاص داده شد.

وی تاکید کرد: ضمن تامین بموقع آب آشامیدنی منطق مورد نظربا اختصاص اعتبارات فوق برق مورد نیاز مناطق محروم که به واسطه افزایش مصرف در فصول گرم سال ممکن است  دچار مشکل شوند نیز تامین می شود.

حاجتی بیان کرد: این سازمان برای بهبود شرایط معلولان مبلغ 280 میلیارد تومان منابع به سازمان بهزیستی تخصیص داد. همچنین برای خرید تضمینی چای به چایکاران شمال کشور نیز به وزارت جهاد کشاورزی 100 میلیارد تومان تخصیص داده شد. در وهله آخر مبلغ 100 میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان پرداخت شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  −  88  =