بدون FATF ابزار اصلی روابط تجاری را از دست می‌دهیم

رئیس دفتر رئیس جمهور:

رییس دفتر رییس جمهور گفت: روابط بانکی ابزارهای اصلی روابط تجاری ما با دنیا است و اگر این روابط بانکی را نداشته باشیم باید از طریق صرافی‌ها اقدام کنیم و این هم امنیت پایینی دارد و هم گرانتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمود واعظی در حاشیه نشست هیئت دولت، با بیان اینکه غیر از ما و کره شمالی بقیه کشورهای دنیا به چارچوب پولشویی و چارچوب‌هایی که ما هم تمایل به اجرای آن را داریم، عمل می‌کنند، افزود: آقای رئیس‌جمهور و همکاران مادر دولت گفتند معطل ماندن این دو لایحه که در مجلس به تصویب رسیده و مدت طولانی است که در مجمع تشخیص است، به مصلحت روابط بانکی ایران و دنیا نیست.

وی افزود: چه ما تحریم باشیم چه نباشیم روابط بانکی ابزارهای اصلی روابط تجاری ما با دنیا است و اگر این روابط بانکی را نداشته باشیم باید از طریق صرافی‌ها اقدام کنیم و این هم امنیت پایینی دارد و هم گرانتر خواهد شد.

واعظی تاکید کرد: ما نباید خودمان را تحریم کنیم و امیدوارم مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم درستی بگیرد. به هر حال ما به عنوان دولت اعتقاد داریم که لازم است این لوایح تصویب شود و می‌تواند به روابط بانکی ما با همه کشورهای دنیا کمک کند.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم اینگونه نباشد که تصویب این لوایح طولانی شود که این دولت نتواند کار کند و در دولت بعدی تصویب شود.

واعظی همچنین درباره ارز ترجیحی نیز گفت: تلاش دولت این بوده و هست که از ارز ترجیحی برای کالاهایی که مردم به صورت روزمره به آن احتیاج دارند، استفاده شود بخشی از این کالا وارداتی و بخشی هم در داخل تولید و تامین می‌شود.

وی افزود: به عنوان نمونه در مورد مرغ، کسی که ذرت، کنجاله و خوراک دام، را وارد می‌کند، وقتی که در دو – سه سال گذشته، حقوق کارمند، کارگر ۴۰-۵۰ درصد ، حمل و نقل و هزینه‌های جانبی، قیمت آب و برق و غیره هم افزایش پیدا کرده، طبیعی است که روی قیمت تمام ‌شده نیز اثر می‌گذارد.

واعظی تاکید کرد: وزارت صمت و جهاد کشاورزی حتما باید دقت بیشتری داشته باشند که توزیع به‌گونه‌ای انجام شود که دست واسطه‌ها قطع شود. بخشی از این گرانی‌ها به دلیل نقش واسطه‌هاست.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری دستور دادند که در وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت، واسطه‌هایی را که قیمت کالاها را گران می‌کنند، شناسایی کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +    =  8