افت ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس در روز خروج از NPT/ لیدرهای بانکی صف نشین فروش!

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و پرداخت الکترونیک در بورس سه شنبه 1399/12/03:

بازار سرمایه این روزها در زیر آوار اخبار منفی به سختی نفس می کشد؛خروج از برجام،وضعیت همیشه نامعلوم FATF، شیوع کرونا از انواع مختلف و تاثیر آن بر بازار کار و صنایع،همه و همه در کنار دستکاری های محرز معاملات و سکوت قوای سه گانه در برابر تخلفات بازار سرمایه هر روز بیشتر امید را در دل سهامداران متضرر و صبور بورسی کمرنگ تر می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این میان تصمیمات غیرکارشناسی همچون تبدیل دامنه متقارن به نامتقارن مثبت وضعیت تکنیکال شاخص را با وضعیتی فرسایشی مواجه می کند و امکان پیگیری روندها را مختل می کند.

سکوت در برابر اضمحلال سرمایه بیش از 50 میلیون سهامدار اتفاقی است که همچنان در باور و تحلیل ها نمی گنجد،اما واقعیتی است که هر روزه بر تابلوی بی رحم بورس تکرار می شود.

 

تابلوی بانکی ها سُرخ بود

سهام گروه بانکها و موسسات اعتباری همچون بقیه بازار بر صفوف فروش نشستند و تا پایان معاملات تغییر پوزیشنی را از خود نشان ندادند.حتی بانک پارسیان نیز که به مدد انتشار خبر فروش لیزینگ این بانک در روزهای گذشته خوش نشین صف خرید بود،امروز بار دیگر روی سُرخ خود را در جمع بانکی ها نشان داد و همرهنگ جماعت بانکی شد.

یکی از اتفاقات قابل تاٌمل این روزها کاهش چشمگیر حجم معاملات نمادهای بانکی است؛اتفاقی که نشان دهنده کاهش میل خرید و فروش سهام بانکی است و نمادهای بانکی را نیز همچون سایر بازار به رکود رو رخوت عجیبی می برد.

بر این اساس پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد ونوین با 72 میلیون سهم، سامان با 53 میلیون سهم و نماد وپارس با 32 میلیون سهم بودند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد بانک سرمایه(سمایه) با 12 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک سامان با 499 میلیارد ریال، بانک اقتصاد نوین با 285 میلیارد ریال و نماد بانک پارسیان با 112 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک سرمایه با 86 میلیون ریال تعلق گرفت.

 

بیمه ای ها در صف احتیاط!/روز پُرحجم میهن

سهام گروه شرکت های بیمه نیز این روزها در سردرگمی بازار ترجیح داده اند تا با تشکیل صفوف فروش و کاهش حجم معاملات بر پایانی خود بی تاثیر ظاهر شوند.بر این اساس اغلب در منفی 2 تحصن کرده و اجاره ورود و خروج سرمایه را به سهام خود نداند.این سهام نیز همچون بانکی ها با کاهش حجم شدید معاملات پیگیری شدند.

اما پرحجم ترین نمادهای بیمه ای در معاملات امروز به ترتیب نمادهای بیمه میهن، بیمه سرمد و بیمه حکمت صبا به ترتیب با حجم 56میلیون، 16میلیون و 11میلیون بودند.

کم حجم ترین معاملات نمادهای بیمه ای نیز امروز سهم بیمه ما با 9 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بیمه ای از نظر ارزش معاملات امروز نمادهای بیمه ملت با بیش از 285 میلیارد ریال، وسین با 142میلیارد ریال و وآفری با 144میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز گروه بیمه ای نیز به معاملات بیمه ما با 80 میلیارد ریال تعلق گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  7