تحول اینترنت صنعتی چین تا ۲ سال دیگر

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد که این کشور قصد دارد فناوری اینترنت بی سیم خود را سرعت ببخشد و تا دو سال آینده ۳۰ کارخانه کاملاً متصل به شبکه اینترنت نسل ۵ راه اندازی می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چینMIIT  اعلام کرد که این کشور قصد دارد فناوری اینترنت بی سیم خود را سرعت ببخشد و تا دو سال آینده 30 کارخانه کاملاً متصل به شبکه اینترنت نسل 5 راه اندازی می کند.

طبق گفته این وزارتخانه که برنامه عملیاتی خود را برای سال های آینده اعلام کرده است، سه تا پنج پلتفرم اینترنت صنعتی با نفوذ بین المللی و همچنین یک مرکز داده بزرگ تأسیس خواهد شد.

در این برنامه عملیاتی مشخص شده است که سه سال آینده (2023-2021) دوره رشد سریع اینترنت صنعتی چین خواهد بود.

بر اساس اعلام وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، در طی همین دوره، قالب های نوظهور کسب و کار از جمله تولید هوشمند، همکاری مبتنی بر شبکه و سفارشی سازی شخصی گسترش خواهند یافت.

گسترش اینترنت صنعتی که به عنوان اینترنت اشیاء  IoT نیز شناخته می شود، به معنای پذیرش گسترده تر فناوری های پیشرفته مانند شبکه های بی سیم نسل بعدی، داده های بزرگ و هوش مصنوعی است.

داده های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نشان می دهد که این کشور در حال حاضر بیش از 70 پلتفرم اینترنت صنعتی ایجاد کرده است که حدود 60 میلیون مجموعه تجهیزات صنعتی و بیش از 400 هزار شرکت صنعتی را به هم متصل می کند.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. Ppppp می گوید

    فرکانس هایی با طول موج اینترنت پر سرعت برای انسان بیماری هایی ایجاد می‌کند یعنی همان اینترنت داخل کابل با سرعت بالا خیلی بهتر از نوع بیسیم آن هست ولی افسوس در جهان همه به فکر پول هستند و برای قدرت سلامتی، عدالت، انسانیت، محیط زیست و… را قربانی می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

4  ×    =  16