بررسی کانال‌های کسب درآمد شرکت ایران کیش در آستانه ورود به بورس

المیرا شریفی راد*-شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش راهبرد ایجاد تنوع در کانال‌های کسب درآمد شرکت، افزایش مشتریان شرکت در شبکه بانکی به منظور حصول اطمینان هر چه بیشتر سهامداران از ثبات در کسب درآمدهای آتی، افزایش سهم بازار خود از کارتخوان‌های منصوبه و حفظ جایگاه نخست در این بخش، توسعه فعالیت‌ در بازار‌های خارج از کشور، را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سهام شرکت کارت اعتباری ایرانکیش به عنوان بزرگترین شرکت PSP کشور به زودی در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد، لذا این نوشتار میکوشد خوانندگان گرامی و سهامداران بالقوه ایرانکیش را با شرایط فعلی و آینده قابل پیشبینی سهام آن در بورس آشنا نماید.

شرکت ایرانکیش پس از تاسیس در سال 1382، همکاری خود را با بانکهای داخلی آغازکرده و مسوولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانههای فروش و سایر ابزارهای پرداخت و پذیرش این بانکها را بر عهده گرفت. این شرکت با چشمانداز توسعه ابزارهای پرداخت و پذیرش و تبدیل شدن به یکی از مطرحترین شرکتهای PSP جهان و بزرگترین شرکت PSP خاورمیانه، هماکنون دارای عناوین متعددی از جمله برترین PSP کشور و بزرگترین شرکت ارایهدهنده خدمات پرداخت کشور از جشنوارههای معتبر داخلی و بینالمللی و مالک بزرگترین شبکه پایانههای فروش در ایران است.

  چشم انداز فعالیت شرکت ایرانکیش

شرکت ایرانکیش استراتژی ایجاد تنوع در کانالهای کسب درآمد شرکت، افزایش مشتریان شرکت در شبکه بانکی به منظور حصول اطمینان هر چه بیشتر سهامداران از ثبات در کسب درآمدهای آتی، افزایش سهم بازار خود از کارتخوانهای منصوبه و حفظ جایگاه نخست در این بخش، توسعه فعالیت در بازارهای خارج از کشور، ارتباط مستمر و مداوم با مشتریان شرکت از طریق ایجاد شبکه متمرکز ارتباط با مشتریان CRM و در نهایت حفظ سرآمدی خود به عنوان تولید و ارایهکننده بیشترین حجم دانش تخصصی خدمات پرداخت الکترونیک در کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

 با توجه به ویژگیهای خاص و متمایز چشمانداز شرکت ایرانکیش و سابقه فعالیتهای درخشان این شرکت، میتوان با اطمینان خاطر نسبت به تحقق اهداف ایرانکیش امیدوار بود. از این رو تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند استقبال چشمگیر از عرضه سهام شرکت ایرانکیش در بورس، تحقق EPS (سود هر سهم شرکت) و تعدیلهای مثبت مداوم در اعلام EPS ایرانکیش از جمله رویدادهای قطعی بازار سرمایه خواهد بود.

  چرا از ورود شرکتهای PSP به فرابورس و بورس استقبال میشود

باتوجه به نوع فعالیت این شرکتها (صنعت PSP) و ویژگیهای ضروری برای فعالیت در سطوح بالای این صنعت، استقبال از سهام شرکت پارسیان در نتیجه دارا بودن خصوصیات ذیل بوده است:

1ـ شبکه گسترده نمایندگی در سراسر کشور

2ـ  برخورداری از نیروهای متخصص، دارا بودن سهم عمده بازار به لحاظ تعداد و مبلغ تراکنش

4ـ برخورداری از تنوع محصولات و خدمات

5ـ  برخورداری از نام تجاری معتبر و اتصال به سوئیچهای بینالمللی کارت

  شرایط ایرانکیش چگونه است

شرکت ایرانکیش با برخورداری از گستردهترین شبکه دفاتر و نمایندگی در بین شرکتهای PSP کشور (40 دفتر و نمایندگی)، دراختیار داشتن بالاترین سطح دانش و تخصص مرتبط با تکنولوژیهای نوین پرداخت الکترونیک و تولید بیش از 90 درصد دانش کشور در عرصه پرداخت الکترونیک، رتبه نخست تا سوم در شاخصهای مختلف سهم بازار پرداخت الکترونیک، تنوع بینظیر محصولات عرضهشده توسط شرکت به مشتریان که برخی از آنها نظیر PCPOS برای اولین بار در کشور توسط ایرانکیش طراحی و به بازار عرضه شده، همکاری نزدیک با بزرگترین شرکتهای تولیدکننده POS در دنیا (Hypercom, Ingenico و…) و نصب و راهاندازی پایانههای فروش در کشورهای عمان، قطر، امارات، کانادا و مالزی و گستردهترین شبکه پایانههای فروش کشور، دارای مزایای بیشمار است.

با توجه به تحلیلهای مقدماتی تحلیلگران بازار سرمایه، از عرضه سهام شرکت ایرانکیش در بورس به شدت استقبال شده و صفهای خرید در روزهای نخستین عرضه سهام ایرانکیش از اتفاقات مهم بورس در سال جاری خواهد بود.

سبد محصولات شرکتهای ایرانکیش

جدول  ذیل نشاندهنده طیف محصولات عرضهشده توسط شرکت ایرانکیش بوده و حاکی از سطح بالای نوآوری و برتری این شرکت در قیاس با سایر فعالان صنعت پرداخت الکترونیک است:

ردیف

نام محصول

ایرانکیش

1

ارایه خدمات نصب و راهاندازی و پشتیبانی پایانههای فروش

دارد

2

راهاندازی سیستمهای پرداخت اینترنتی

دارد

3

سرویسهای پرداخت همراه

دارد

4

سرویسهای فروش شارژ اعتباری تلفن همراه

دارد

6

ارایه خدمات پرداخت در خارج از کشور

دارد

7

پذیرش کارتهای بینالمللی در کشور

دارد

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄    =  6