خفگی سهام بانکی زیر فشار فروش/ فرار حقیقی ها از سهم ۳ دلاری!

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و بیمه در بورس دوشنبه 22دی99؛

بورس امروز نیز همچون دفعات گذشته پس از یک روز سبز با یک روز پُرفروش همراه شد،در این میان حقیقی ها عطای سهام گروه بانکی به ویژه سهم بانک صادرات را بیشتر بر لقایش بخشیدند و اغلب با پذیرش زیان آن را از سبد سهام خود خارج کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاخص کل بورس امروز با حرکات بلاتکلیف و سینوسی خود ابتدا با رشد و سپس با افت همراه شد و قرمز پوش شد.پس از آن دوباره برای دقایقی اندکی سبز و بار دیگر به مدار نزول بازگشت و در نهایت با ثبت افت روزانه 5 هزار و 375 واحدی همراه شد.این افت شاخص را در ارتفاع یک میلیون و 301 هزار و 245 هزار واحد قرار داد.

شاخص هم وزن اما به دلیل فرار پول از سهام بزرگ به سهام کوچک امروز با رشد 2700 واحدی نیز همراه شد و تا ارتفاع 469 هزار و 353واحد بالا رفت.

این در حالی است که با وجود اخباری مبنی بر ابطال شیوه نامه جنجال برانگیز وزیر صمت به دست معاون رئیس جمهور، همچنان پافشاری هایی از سوی این وزارتخانه دیده می شود.تعیین تکلیف ماندن یا رفتن ارز 4200 تومانی و به طور کلی نامشخص بودن آینده نرخ ارز در دوران پساترامپ سبب گیچی سرمایه گذاران در یافتن مسیر درست در بازار پر پیچ و خم سرمایه شده است.

تحولات روز سهام گروه بانکها و موسسات اعتباری

سهام گروه صنایع بانکی امروز با فشار عرضه مضاعف همراه شدند؛ به طوری که در نمادی مانند سهم بانک صادرات(وبصادر) صف فروش نیز نمایان شد.

نماد بانک تجارت(وتجارت) نیز همچون وبصادر امروز از سبد سهامداران حقیقی بسیاری خارج شد.

لیدر دیگر گروه بانکی یعنی سهم بانک ملت(وبملت) با وجود اخبار مثبت و موثر پیرامون خود همچون برنامه افزایش سرمایه باز هم نتوانست دلگرمی خاصی در سهامداران خود ایجاد کند و این سهم نیز با فروش شدید حقیقی ها در معاملات امروز همراه شد.

حقوقی ها امروز خریدهای سنگینی را در نمادهای بانکی داشتند که بیشتر به دلیل عمل تعهدات بازارگردانی صورت گرفت.

پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب وتجارت با 947 میلیون سهم، وبصادر با 341 میلیون سهم و وبملت با 227 میلیون سهم در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد سمایه با 634 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک تجارت با 2 هزار و 752 میلیارد ریال، وبملت با 957 میلیارد سهم و وبصادر 927 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک سرمایه(سمایه) با 4 میلیارد ریال تعلق گرفت.

اخبار روز بورسی-بانکی

وآیند: نماد بانک آینده به استناد بند 7 ماده 13مکرر 2 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران به اطلاع مي‌رساند؛ با توجه به ظن وقوع جرائم موضوع ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار درخصوص معاملات اوراق بهادار در بازار عادی، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ 1399/11/01 تعلیق می گردد.

وپاسار: بانک پاسارگاد پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه 53درصدی از محل آورده نقدی سهامداران و سود انباشته را در برنامه خود دارد.

تحولات روز سهام گروه بیمه و صندوق های بازنشستگی

نمادهای گروه بیمه نیز امروز هم رنگ با سایر بازار با افت همراه شدند.افتی که با فشار عرضه همراه نبود و نشان از اصلاحی کوچک پس از رشدهای نسبتا خوب این گروه طی هفته های گذشته بود.

اما پرحجم ترین نمادهای بیمه ای در معاملات امروز به ترتیب نمادهای بیمه البرز، بیمه دانا و بیمه نوین به ترتیب با حجم 169میلیون،41 میلیون و 28 میلیون بودند.

کم حجم ترین معاملات نمادهای بیمه ای نیز امروز سهم بیمه رازی (ورازی) با 2 میلیون و 853 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بیمه ای از نظر ارزش معاملات امروز نمادهای البرز با بیش از 853 میلیارد ریال ،وحافظ با 634 میلیارد ریال و ملت 532 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز گروه بیمه ای نیز به معاملات بیمه سرمد (وسرمد) با 26 میلیارد ریال تعلق گرفت.

اخبار روز بورسی-بیمه ای

وسین: بیمه سینا پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص  افزایش سرمایه(اصلاحیه) شرکت بیمه سینا را بررسی می کند.سرمایه فعلی این شرکت 1,500,000 میلیون ریال و درصد افزایش سرمایه 323درصد برآورد می شود.این افزایش سرمایه قرار است از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها صورت گیرد.هدف از این افزایش سرمایه  توسعه پرتفوي حق بيمه و افزايش سهم بازار و تقويت توان مالي شرکت عنوان شده است.

بنو: شرکت بیمه تجارت نو در دوره 9 ماهه منتهی به 1399/09/30 به ازای هر سهم 1,069 ریال سود محقق کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل 475درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  +    =  33