تأمین ۷ نوع ارز برای تولیدکنندگان بدون محدودیت و با نرخ مرجع

جزئیات جدیدترین تصمیمات کمیته کنترل نرخ ارز :

معاون اقتصادی و امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات آخرین تصمیمات کمیته 5 نفره دولت برای کنترل نرخ ارز گفت: در این جلسه مقرر شد تأمین 7 نوع ارز برای تولیدکنندگان بدون محدودیت و با نرخ مرجع صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به گزارش فارس ، محسن صالحی‌نیا اظهار داشت: به منظور حل مشکل صنعتگران در تأمین ارز مورد نیازشان، در جلسه اخیر کمیته 5 نفره کنترل نرخ ارز تصمیماتی اتخاذ شد که با اجرای آن مشکلات تولید‌کنندگان برطرف خواهد شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تأمین ارز مورد نیاز تولید‌کنندگان برای واردات مواد اولیه بدون محدودیت انجام شود و هر کالایی که مجوز ثبت سفارش گرفته باشد از ارز با نرخ مرجع برخوردار شود.

صالحی نیا ادامه داد: در این راستا مقرر شد تأمین 7 نوع ارز شامل ین ژاپن، وون کره، لیر ترک، روبل روسیه، روپیه هند، یوآن چین و یورو از طرف بانک مرکزی صورت گیرد و بانک‌های عامل با پشتیبانی بانک مرکزی متعهد هستند که مشکل ارز مورد نیاز صنعتگران را با نرخ مرجع برطرف کنند.

وی ادامه داد: به این ترتیب بانک‌های عامل با پشتیبانی بانک مرکزی متعهد هستند که ارز مورد نیاز متقاضیان ثبت سفارش را با نرخ مرجع تأمین کنند تا محدودیت‌های موجود در گشایش LC و انتقال پول برطرف شود.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه برخی صنایع با مشکل تأمین ارز با نرخ مرجع روبرو شده‌اند، گفت: با تصمیم‌گیری اخیر کمیته 5 نفره این مشکل برطرف خواهد شد و محدودیتی در تأمین ارز وجود ندارد و ملاک تأمین ارز ثبت سفارش کالا است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    چرا دروغ میگوید؟ شما مثلاً رسانه‌ هستید و راستگویی از اصول اولیه رسانه‌ می‌باشد که شما فاقد آن میباشید. کدام ارز ؟ کدام بانک ؟ خود بانک‌ها اظهار بی‌ اطلاعی میکنند و می‌گویند که اصلا ارزی در کار نیست که بخواهند بفروشند

ارسال یک پاسخ

90  ⁄  9  =