ورود بیمه آرمان به عرصه بیمه گری/۶۰درصد بازار بیمه بکر است

علی فتحعلی مدیرعامل پیشین شرکت های بیمه البرز و دی، مدیریت عاملی بیمه آرمان را بر عهده دارد و محمدرضا امیرحسنخانی مدیرعامل موسسه اعتباری مولی الموحدین و رییس هیات مدیره بانک ایران زمین هم، ریاست هیات مدیره این شرکت را عهده دار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت بیمه آرمان با حضور رییس کل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت های بیمه و جمعی از کارشناسان و صاحبنظران این صنعت به صورت رسمی گشایش یافت.

علی فتحعلی مدیرعامل بیمه آرمان در مراسم افتتاح این شرکت گفت: فعالیت در یک صنعت خدماتی مبتنی بر رقابت آزاد، مستلزم تدوین و تالیف نقشه راه و ترسیم افق فعالیت های سازمان است.

وی ادامه داد: افزایش چشمگیر تعداد شرکت های بیمه فعال در سطح کشور و نیز حضور شرکت های باسابقه و توانا در این صنعت، نشاندهنده اهمیت و لزوم برنامه ریزی، سازماندهی، مدیریت و اتخاذ تدابیر مناسب برای شرکت های نوپا است.

فتحعلی، تجمیع و تخصیص امکانات برای حضور شرکت بیمه ای پیشرو، سرآمد و متعالی را در سطح کشور و در صورت امکان در سطح منطقه از چشم اندازهای بیمه آرمان ذکر کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات بیمه ای متفاوت و متمایز مطابق با نیازهای جامعه و بازار بیمه کشور، سرمایه گذاری بهینه منابع و کسب سود منطقی، مناسب و پایدار، مشارکت موثر و تلاش برای افزایش ضریب نفوذ بیمه، تلاش در جهت توزیع مناسب ریسک و کاهش خروج ارز از کشور و جذب کارکنان توانا و آشنا به امور و ارتقای دانش فنی آنان از چشم اندازهای این شرکت است.

60درصد بازار بیمه ای کشور بکر است

رییس کل بیمه مرکزی، 60درصد بازار بیمه ای کشور را بکر و دست نخورده خواند و گفت: سهم درصد بیمه های زندگی در کشور زیر 5 درصد و ضریب نفوذ بیمه هم زیر 1.5 درصد است.

محمد کریمی در مراسم افتتاح رسمی شرکت بیمه آرمان با بیان این نکته که هم اکنون کمتر از 10 درصد منازل مسکونی در تهران پوشش بیمه ای دارند، افزود: این رقم در شهرهای دیگر از 10 درصد هم کمتر است.

وی با بیان این نکته که 85 تا 90 درصد اصول اجرایی اصل 44 مربوط به صنعت بیمه، اجرایی شده است، افزود: رفاه مردم صرفا از سوی دولت تامین نمی شود بلکه این شرکت های بیمه هستند که با خدمات پوششی خود، برای مردم رفاه و آرامش ایجاد می کنند.

وی با تاکید مجدد بر خروج شرکت های بیمه ناتوان از صنعت بیمه کشور، ادامه داد: توقع نداریم شرکت های بیمه با ضرر، به فعالیت در این صنعت ادامه دهند.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم ارائه خدمات بیمه ای با روش های جدید، تصریح کرد: باید بتوانیم در مردم اعتمادسازی کنیم و آنان را نسبت به ضرورت استفاده از خدمات بیمه ای مطلع سازیم.

به گفته رییس کل بیمه مرکزی، ایران در بخش بیمه نسبت به کشورهای پیشرفته و حتی میانگین جهانی بسیار پایین تر است و صنعت بیمه ما جای کار زیادی دارد.

وی با اشاره به ابلاغ آیین نامه فروش بیمه های درمان تکمیلی  انفرادی، یادآور شد: تمامی آیین نامه های گذشته بازنگری می شود.
رییس کل بیمه مرکزی با بیان این نکته که آیین نامه توانگری شرکت های بیمه در دستور کار شورای عالی بیمه است، گفت: ارزیابی رضایت مشتری از شرکت های بیمه نیز در دست اقدام است که بیمه مرکزی در این زمینه، با یک شرکت قرارداد بسته است و ظرف 6 ماه نتایج این ارزیابی اعلام خواهد شد.
مدیرعامل بیمه آرمان افزود: ورود به بخش دیگری از بازار سرمایه، نوآوری و تنوع محصول و طراحی بیمه نامه های جدید متناسب با نیاز بازار، گسترش فعالیت های بیمه اتکایی برای کاهش میزان خروج ارز از کشور، بسط و توسعه مدیریت ریسک در تمامی وجوه سرمایه گذاری ها، استفاده بهینه از منابع مالی و مدیریت مطلوب سرمایه گذاری های و کسب بازدهی بیشتر از منابع و اقدام در جهت رشد و توسعه بیمه های عمر از اهداف تاسیس این شرکت است.

گفتنی است تعاونی اعتبار مولی الموحدین، بانک تات، شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران و شرکت کیسون از سهامداران عمده بیمه آرمان به عنوان بیست و پنجمین شرکت بیمه کشور هستند.

بر اساس این گزارش، 150 میلیارد ریال از سرمایه اولیه بیمه آرمان از طریق شعب منتخب بانک اقتصاد نوین و 60 میلیارد ریال آن هم از طریق فرابورس پذیره نویسی شد و با تامین بقیه سرمایه از سوی موسسان، این شرکت بیمه 600 میلیارد ریالی پا به عرصه صنعت بیمه گذاشت.

این گزارش حاکی است، علاوه بر موسسان اولیه، 463 نفر در پذیره نویسی بیمه آرمان شرکت کرده و با خرید سهام، سهامدار این شرکت بیمه ای شده اند.

بر این اساس، علی فتحعلی مدیرعامل پیشین شرکت های بیمه البرز و دی، مدیریت عاملی بیمه آرمان را بر عهده دارد و محمدرضا امیرحسنخانی مدیرعامل موسسه اعتباری مولی الموحدین و رییس هیات مدیره بانک ایران زمین هم، ریاست هیات مدیره این شرکت را عهده دار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  −  36  =