پیش بینی قیمت اونس جهانی طلا در ماه فوریه

بهای اونس جهانی طلا در حالی صعودی پیش بینی شده است که در برخورد با شاخص های اقتصادی در روزهای آینده، با نوسانات بسیار زیادی رو به رو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس گزارش طلا، Gumberg.org، بهای طلا در برخورد با انتشار گزارشاتی در باره ی برخی شاخص های اقتصادی در آمریکا و اروپا بسیار حساس می باشد. در میان این شاخص ها می توان به شاخص خرده فروشی، میزان درآمد مردم و تورم اشاره کرد.

طلا در ارتباط با نرخ بهره ی بانکی از حساسیت بالایی برخوردار است. از طلا در همه ی مواقع به عنوان راهی امن درجهت نگهداری از دارایی های سرمایه داران در شرایط پر ریسک یاد شده است. به بیانی دیگر روی آوردن سرمایه داران به سمت طلا نمایانگر دوری کردن آنها از شرایط پر ریسک بازارهای مبادلاتی جهان می باشد.

بروز چنین مسائلی می تواند دلایل مختلفی را به همراه داشته باشد. یکی از این دلایل می تواند نا امن دانستن بازارهای مبادلاتی تلقی شود. در این شرایط است که سرمایه داران برای شرکت در مبادلات طلا علاقه ی بیشتری را از خود نمایان می سازند و دوست دارند تا با شنیدن خبرهای خوب، تاثیرات مثبتی را بر بهای طلا مشاهده کنند.

یکی از موارد دیگری که بر روی بهای طلا بسیار تاثیر گذار است، شاخص کسری بودجه ی آمریکا می باشد. این شاخص که به صورت ماهانه، میزان درآمد های دولت و مخارج های آن را مورد بررسی قرار می دهد، در صورت مثبت اعلام شدن، نمایانگر عدم کسری بودجه می باشد و در صورت منفی شدن این شاخص، کسری بودجه ی بانک مرکزی، مشهود خواهد بود.

با اعلام این شاخص دلار آمریکا دستخوش تغییراتی می شود که بر روی بهای طلا نیز تاثیر خواهد گذاشت. در شرایطی که بودجه ی بانک مرکزی آمریکا با کسری مواجه باشد، دلار آمریکا نیز با کاهش بها رو به رو خواهد شد و در شرایطی بر عکس، بهای دلار با افزایش رو به رو خواهد شد. در این شرایط بهای طلا با کاهش بهای دلار، با افزایش رو به رو می شود و با افزایش بهای دلار روند حرکتی طلا از حالت مثبت به حالتی منفی مبدل خواهد شد.

در روزهای گذشته با اعلام گزارشاتی در مورد کاهش نرخ بیکاری در آمریکا بهای دلار با افزایش رو به رو شد. بنا بر این گزارش، از ماه آوریل به بعد 243000 شغل جدید در آمریکا ارائه شده است. از این رو نرخ بیکاری تا 8.3 درصد کاهش پیدا کرده است. این علائم نشان دهنده ی این موضوع می باشند که اقتصاد آمریکا در حال بازسازی ساختار خود می باشد. بنابر این می توان به این نتیجه رسید که بهای طلا با افزایش بهای دلار در روزهای آینده از سیر صعودی قابل توجهی برخوردار نخواهد شد، مگر اینکه این بها از سوی بازارهای آسیایی با حمایت رو به رو شود و یا اینکه اتفاق خاصی در اقتصاد جهان رخ دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =