پرداخت موبایلی چند دقیقه ای و بدون کارمزد بانک JPMorgan Chase

پیشتازی برترین بانک ایالت متحده در صنعت پرداخت

پرداخت موبایلی همیشه مورد توجه شرکت های پرداخت بوده است؛ به طوری که شرکت Squareبا راه اندازی سخت افزار اضافی در تلفن های هوشمند توانست 83 میلیارد سرمایه بازار را در اختیار خود داشته باشد. همین موضوع تبدیل به موضوعی رقابتی در بین بانک ها و موسسات مالی شد. اخیرا گزارشی از بانک JPMorgan Chase منتشر شده است که نشان می دهد این بانک (برترین بانک ایالت متحده) با استفاده از کارتخوان موبایلی توانسته است سپرده های سریع برای فروشندگان فراهم کرده و صنعت پرداخت را دگرگون کند. در این مقاله تلاش شده است جزئیات این طرح بررسی شده و مزایای استفاده از پرداخت موبایلی بانک JPMorgan Chase بیان شود.

 

رقابت بانک JPMorgan Chase با فین تک ها
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک JPMorgan Chase با استفاده از کارتخوان های تلفن هوشمند، با قابلیت سپرده های سریع تر برای فروشندگان، وارد رقابت با Square و PayPal شده است. 
طبق گزارشات خبرگزاری CNBC، بانک JPMorgan Chase با فروش خدمات بیشتر به میلیون ها صاحب کسب و کارهای کوچک آمریکایی وارد بازی جدیدی شده است و به زمین بازی فین تک هایی از جمله Square، PayPal و First Data برای اولین بار قدم نهاده است.  

 

مزایای پرداخت موبایلی جدید بانک JPMorgan Chase
به گفته مدیران بانک JPMorgan، این بانک در حال ایجاد یک حساب جاری است که با یک سرویس الهام گرفته شده از فین تک به نام QuickAccept همگام می شود. این ویژگی به فروشندگان اجازه می دهد تنها در چند دقیقه پرداخت کارت را از طریق اپلیکیشن موبایلی و هم کارتخوان مجازی غیر تماسی انجام دهند و کاربران در همان روز شاهد واریز مبلغ به حساب های کاری افتتاح شده در بانک  Chase خواهند بود.
این اپلیکیشن به صورت رایگان در اختیار فروشندگان قرار می گیرد. این موضوع برخلاف روال کار رقبایی از جمله شرکت Square است که انتقال پول به حساب خارج بانک در این شرکت ها، به طور معمول یک روز یا بیشتر طول می کشد، و از طرف دیگر، برای انتقال فوری باید به 1.5 درصد کارمزد پرداخت شود. 
ماکس نوکیچرن، مدیرعامل بخش خدمات بازرگانی بانک JPMorgan، در مصاحبه ای اظهار داشت: "رقابتی که ما در آن هستیم، انتقال وجوه معمولا یا در همان روز انجام نمی شود، و یا اینکه برای انتقال آنی کارمزد دریافت می شود. ما فکر می کنیم این یک نقطه عطف عالی برای کسب و کارها است زیرا دریافت سریع پول به حساب آنها بدون کارمزد بسیار مهم است و آنها با این کار می توانند گردش مالی خود را به صورت کارآمد مدیریت کنند."

 

دلیل اصلی بانک JPMorgan Chase برای راه اندازی اپلیکیشن موبایلی
این استراتژی نشان می دهد که بانک JPMorgan، بزرگترین بانک ایالات متحده از نظر دارایی، در مقابل تک قطبی شدن روندهای جدید بازار توسط رقبای جدید بی تفاوت ننشسته است. 
فروشگاه های کوچک تا سال 2009 با انجام تراکنش های کارتی روی پایانه های فروش (POS) مشکلات زیادی داشتند، تا اینکه که جک دورسی، از بنیانگذاران توییتر، ایده سخت افزاری را که به تلفن های هوشمند متصل بود، ارائه داد. این نقطه شروع برای شرکت پرداخت Square بود و اکنون این شرکت 100 میلیارد دلار حجم پرداخت سالانه را مدیریت می کند و 83 میلیارد دلار سرمایه بازار را در اختیار دارد. 
این پیشرفت سریع مورد توجه مدیرعامل بانک JPMorgan جیمی دیمون قرار گرفت، به طوری که در کنفرانس سرمایه گذاران در فوریه 2019 از شرکت پرداخت Square سخن به میان آورد. دیمون در این مراسم گفت: "آنها این ایده  سخت افزار اضافی به بازار آمدند تا فرآیندها را پردازش كنند و این ایده بسیار خوبی بود. آنها همه کارهایی را که ما می توانستیم انجام دهیم (ولی انجام ندادیم) را با موفقیت به انجام دادند."
با این سخنرانی، سهام شرکت Square در روز چهارشنبه 4.3% سقوط کرد.
علاوه بر شرکت پرداختSquare ، شرکت PayPal بازیگر اصلی عرصه پرداخت موبایلی می باشد. صنعت پرداخت که برای اولین از زمان فعالیت eBay رونق گرفت، اکنون 346 میلیون حساب فعال در سطح جهان دارد. شرکت موفق دیگر Clover، استارت آپ مورد حمایت آندرسن هوروویتس است که در سال 2012 توسط شرکت First Data خریداری شد. شرکت First Data نیز بعدا توسط Fiserv خریداری شد.

 

جمع بندی
گزارشات جدید بانک JPMorgan Chase حاکی از آن است که کارتخوان موبایلی جدید این بانک توانسته است مشکلات فروشندگان در زمینه استفاده از پایانه های فروش را برطرف کرده و کارتخوان مجازی و غیرتماسی (پرداخت موبایلی) برای فروشندگان کسب و کارهای کوچک فراهم سازد. از طرف دیگر، این ابزار به صورت رایگان عرضه شده و برای انجام پرداخت های چند دقیقه ای هیچ نوع کارمزدی از فروشندگان دریافت نمی شود. این استراتژی می تواند عملکرد بالایی در خدمات صنعت پرداخت ایجاد کرده و با فین تک هایی از جمله Square، PayPal و First Data به رقابت بپردازد. 

www.cnbc.com

مترجم: سعیده فتحی مغانلو

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1