طلا ۱۷۴۹ دلار در هر انس

در حالی که پیش بینی می شد شاخص جهانی دلار تمایل به افزایش دارد اما در هر حال امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در مرز1749 دلار قرار گرفت. اگر چه صبح تا 1175 دلار هم بالا رفت.در همین حال تحلیلگران بانک آمریکا مریل لینچ پیش بینی کرده اند شمش طلا تا سه ماهه چهارم سال جاری به دو هزار دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اسدی نیا قیمت جهانی طلا دیروز تا 1760 توانست خود را بالا بکشد ولی در این نقطه متوقف گردید و در حال حاضر که صبح جمعه می باشد، هر اونس طلای جهانی حدودا 1755 دلار معامله می گردد.

به گزارش بینا، دیروز صندوق اسپایدر به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه گذاری بر روی طلا، 6 تن طلا به ذخایر خود افزود و ذخایر خود را به 1277 تن رساند.

اگر امروز طلا با کاهش سنگینی مواجه نگردد، این پنجمین هفته ایی است که طلای جهانی افزایش یافته که رکورد جالبی است برای سال 2012
همانطور که چند روز پیش حدس زدم و گفتم احتمالا بزودی و بطور موقت بازار طلا از دست آسیاییها بیرون خواهد آمد، همین اتفاق افتاده و چند روزیست آنها خرید نمی کنند ولی قیمت طلا تمایل به بالا رفتن دارد، جالب است امروز هم اعلام کرده اند خرید نمی کنیم و منتظر کاهش قیمت هستیم. سفارشات خریدشان زیر 1750 دلار است، واقعا چه چیزی در سر آنها می گذرد؟

 

تحلیلگران بانک آمریکا مریل لینچ: طلا 2000 دلاری می شود

در همین حال تحلیلگران بانک آمریکا مریل لینچ پیش بینی کرده اند شمش طلا تا سه ماهه چهارم سال جاری به دو هزار دلار برسد.
به گزارش بینا، بهای طلا در سال 2011 برای یازدهمین سال متوالی رشد کرد و در ماه سپتامبر با تقاضای بالای سرمایه گذاران برای این فلز، به هزار و 923 دلار و 70 سنت درهر اونس رسید.

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد معاملات طلا در نیویورک با ادامه بحران بدهی در اروپا و دلار ضعیف‌تر که تقاضا را برای این فلز به عنوان دارایی جایگزین افزایش داد، به بالاترین سطح در هشت هفته گذشته صعود کرد.

دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ، 0.8 درصد سقوط کرد در حالیکه با تشدید نگرانی‌ها نسبت به منتهی شدن بحران بدهی اروپا به رکود و وعده بانک مرکزی آمریکا برای پایین نگه داشتن نرخ بهره تا پایان سال 2014، طلا در ماه ژانویه 11 درصد ترقی قیمت داشت که بزرگ‌ترین رشد ماه ژانویه از سال 1983 بود.

بهای طلا برای تحویل در ماه آوریل در بازار کامکس نیویورک، 0.5 درصد رشد کرده و به هزار و 749 دلار و 50 سنت در هر اونس رسید که بالاترین قیمت نهایی از دوم دسامبر بود. این فلز گرانبها در سال میلادی گذشته 31 درصد رشد کرد.

معاملات نقره برای تحویل در ماه مارس در نیویورک، 1.6 درصد رشد کرد و به 33.807 دلار در هر اونس رسید در حالیکه در بازار بورس کالای نیویورک، معاملات پلاتین برای تحویل در ماه آوریل، با 2.2 درصد صعود به هزار و 623 دلار و 20 سنت در هر اونس و معاملات پالادیم با 1.5 درصد صعود به 696.70 دلار در هر اونس رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  79  =  80