توسعه زیست‌بوم فناوری‌های نسل پنجم مخابراتی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی

با امضاء تفاهمنامه ای سه جانبه صورت گرفت؛

تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات سیار ایران به امضا رسید. هدف از امضای این تفاهم‌نامه ایجاد سازوکارهای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در امر تحقیق، توسعه، تولید و تجاری‌سازی محصولات و خدمات این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه زیست‌بوم فناوری‌های نسل پنجم مخابراتی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی موضوع یک تفاهم‌نامه شد. تفاهمی سه جانبه برای تسهیل و حمایت از تجاری‌سازی فناوری‌های مورد نیاز این حوزه. یکی از پایه‌های این همکاری ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی است.

«ایجاد زیرساخت‌ها و نهادهای پشتیبان شکل‌گیری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در فناوری‌های مورد نیاز»، «حمایت از تجاری‌سازی و بومی‌سازی فناوری‌ها و نوآوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان» و «حمایت از بازارسازی و ایجاد تقاضا برای تجهیزات و فناوری‌های مورد نظر» از دیگر اهدافی است که برای این تفاهم‌نامه تعریف شده است.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد شده است که در شناسایی فناوری‌های مهم و قابل بومی‌سازی فناوری‌های نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در کاربردهای حمل‌ونقل، سلامت دیجیتال، صنعت و معدن دیجیتال و کشاورزی و انرژی مشارکت کند.

همچنین ستاد تعهد داده است که تسهیلات مالی برای کنسرسیوم ارزیابی شده و منتخب برای بومی‌سازی فناوری‌های منتخب را تامین کند و با نهادهای دولتی مرتبط برای جلوگیری از واردات این فناوری‌ها برای بومی‌سازی مذاکراتی داشته باشد.

از تعهدات شرکت ارتباطات سیار ایران هم می‌توان به مشارکت در شناسایی فناوری‌های مهم و قابل بومی‌سازی فناوری‌های نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در کاربردهای حمل‌ونقل، خودروی متصل، شهر هوشمند،سلامت دیجیتال، صنعت و معدن دیجیتال و کشاورزی و انرژی اشاره کرد.

وزارت ارتباطات و اطلاعات هم تلاش می‌کند استفاده از ظرفیت‌های وزارت‎خانه برای تنظیم پیشنهاد قوانین و آیین‌نامه‌های مرتبط و پیگیری تصویب آن، هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تخصیص فرکانس و سایر موضوعات مرتبط با رگولاتوری و غیره را تسهیل کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  9  =