الزامات جدید اتحادیه اروپا به سیستم پرداخت اپل پی لطمه وارد می کند

اپل اخیراً متذکر شده است که قوانین و مقرات جدید اتحادیه اروپا ممکن است فناوری انحصاری اپل پی را برای طرف های سوم مختلف باز کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این غول فناوری که به تازگی نخستین شرکت در جهان محسوب می شود که از مرز ارزش 2 هزار میلیارد دلار در بازار عبور کرده، ادعا می کند که اجازه به دیگران برای بررسی دقیق فناوری آنها تهدیدی برای نوآوری و امنیت این پلتفرم ها است.

در حال حاضر، اتحادیه اروپا در حال بررسی قوانین جدیدی است که احتمالاً ممکن است لازم باشد اپل راه حل های پرداخت بدون تماس (که اصلی ترین خدمات ارائه شده توسط اپل پی هستند) را باز کند.

نماینده اپل به «بلومبرگ» گفت: "ما معتقدیم قانونی که رویکرد فنی یک شرکت در زمینه امنیت سخت افزار و نرم افزار را تعیین کند، در نهایت مشتریان را در معرض خطر قرار داده و نوآوری را در نطفه خفه می کند."

وی همچنین خاطر نشان کرد که این غول فناوری قصد دارد با همکاری کمیسیون اروپا به آنها "کمک کند تا مزایای اپل را درک کنند".

اپل دسترسی به تراشه میدان نزدیک (NFC) را که در محصولات آیفون و اپل واچ آن قرار داده شده محدود می کند.

این شرکت ادعا می کند که سیستم بسته آن می تواند سطح بالایی از امنیت را، خصوصاً در حوزه پردازش یا در ارتباط با اطلاعات حساس بانکی یا مالی، ارائه دهد.

سال گذشته، اتحادیه اروپا از ارائه دهندگان خدمات پرداخت در اروپا درخواست کرد تا اطلاعات خاصی درباره اپل پی را ارائه دهند، زیرا این امر برای تحقیقات مستمر ضد انحصاری مورد نیاز بود.

کمیسیون اروپا به طور رسمی یک کاوشگر ضد انحصاری را معرفی کرد که بر بررسی دقیق نحوه استفاده از اپل پی در ژوئن 2020 متمرکز بود.

چندین بانک بزرگ مستقر در استرالیا در سال 2015 نیز تصمیم گرفته بودند اپل پی را تحریم کنند. این بانک ها سعی داشتند دسترسی طرف سوم را برای سخت افزار تراشه میدان نزدیک موجود در دستگاه های اپل باز کنند.

اما موسسات مالی قادر به انجام این کار نبودند، زیرا «کمیسیون رقابت و مصرف کننده» استرالیا درخواست تحریم آنها را رد کرده بود.

همانطور که ذکر شد، به گفته یکی از مدیران صنعت فین تک، اپل کارت استانداردی را برای سایر راه حل های پرداخت غول های فناوری مانند گوگل و سامسونگ نیز تعیین کرده است.

اپل اخیراً Mobeewave را نیز خریداری کرده است که آیفون ها را به پایانه های پرداخت موبایلی یا دیجیتالی تبدیل می کند.

منبع: بلومبرگ
مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  9  =  1