یوروی دیجیتال جایگزینی برای رمزارزها

کریستین لاگارد:

رییس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که یوروی دیجیتالی جایگزینی مناسب برای رمزارزها خواهد بود. در همین حین، بانک مرکزی اروپا (ECB) در حال بررسی مزایا و ریسک های ارز دیجیتال است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کریستین لاگارد در یک سخنرانی مقدماتی در مجمع پارلمانی فرانسه ـ آلمان گفت: "یورو دیجیتالی به جای اینکه جایگزین پول نقد شود، در واقع «مکمل» پول سنتی خواهد بود."

به گفته لاگارد، ارز دیجیتال این بانک مرکزی بیشتر می تواند برای شهروندان اتحادیه اروپا جایگزینی در مقابل "ارزهای دیجیتال خصوصی" فراهم کند. بر اساس گفت و گویی که با وی انجام شد، با این روند "می توان اطمینان حاصل کرد که پول حاکمیتی در هسته اصلی سیستم های پرداخت اروپا باقی می ماند".

اظهار نظر اخیر اشاره به ترس از نهادهای نظارتی و دولت ها دارد مبنی بر اینکه یک رمز ارز بسیار محبوب می تواند قدرت بانک های مرکزی در کنترل سیاست های پولی را تهدید کند و حتی باعث تغییر جهت استفاده از پول های بدون پشتوانه فیات شود.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، در اکتبر گذشته نیز با اشاره به تهدیدی که از سوی پروژه هنوز اجرا نشده «لیبرا» تحت پشتیبانی فیسبوک حس می شد، گفت: "لیبرا در حال تجاوز به حق حاکمیت کشورها برای صدور ارزهای خود است و می تواند پروژه اروپا را تضعیف کند."

وی گفته بود: "آیا ما واقعاً می خواهیم با توجه به عواقبی که بر ثبات اقتصادی و تجاری خواهد داشت، به منافع خصوصی چنین قدرتی بدهیم؟ من نمی توانم از این طرح حمایت کنم که یکی از قدرتمندترین ابزارهای یک کشور مستقل، یعنی سیاست های پولی، تحت اختیار نهادهایی باشد که دموکراتیک نیستند."

ماه گذشته، لاگارد در یک سخنرانی دیگر نیز گفت که ارائه دهندگان خارجی به دلیل فقدان وجود زیرساخت های یکپارچه در اروپا، نوآوری در پرداخت را پیش گرفته اند، اما یوروی دیجیتال به این اتحادیه اجازه می دهد تا فرصت های از دست رفته را جبران کند.

وی سپس گفت که یوروی دیجیتال آینده ممکن است برای پرداخت خرده فروشی استفاده شود و "برای بسیاری از افراد قابل دسترسی باشد".

منبع: Coin Desk
مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

17  +    =  24