رشد اونس جهانی طلا با حمایت یورو

طلا در روز پنجشنبه در حالی به بالاترین میزان خود طی دو ماه گذشته رسیده است که اطلاعات بدست آمده در مورد فعالیت تجاری کشورهای مختلف در بخش تولید مثبت ارزیابی شده و همگان به انتظار شنیدن خبرهای مثبتی در مورد طرح و برنامه های جدید برای کمک به اقتصاد یونان می باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  از طلا به نقل از خبرگزاری رویترز امروز بسیاری از سرمایه داران پس از اینکه در روز گذشته شاخص فعالیت تجاری در چین با افزایش و در آمریکا با کاهش رو به رو شد، به دنبال اعلام نتیجه ی بررسی شاخص مدعیان بیکاری در آمریکا می باشند. سرمایه داران با بررسی این شاخص قصد دارند تا از میزان سلامت اقتصاد آمریکا مطلع شوند.

طلا در تحویل فوری با 4 دلار و 74 سنت افزایش به 1748 دلار و 44 سنت در هر اونس با اعلام ساعت 2:46 دقیقه به وقت لندن رسید که این بها در بازارهای COMEX نیویورک حتی تا 1751 دلار 30 سنت نیز افزایش داشته است. این بها پس از هشتم دسامبر سال گذشته بیشترین ارزش اونس جهانی طلا به حساب می آید. لازم به ذکر است که طلا مدت طولانی است که به بهای 1920 دلار در هر اونس نرسیده است.

نیک تراونتن یکی از تحلیل گران ارشد کالاهای اقتصادی در ANZ سنگاپور بر این عقیده است که طلا طی 6 هفته ی آینده حتی به 1780 دلار در هر اونس هم خواهد رسید. تنها موضوعی که نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده است روزهای پایانی ماه مارس می باشد. در پایان سه ماهه اول سال بحث بازپرداخت وام هایی وجود دارد که برخی از دولت ها برای کاهش بحران بدهی در کشور خود، دریافت نموده اند. بدیهی است که بهای اونس طلا ارتباط مستقیمی با این رویداد خواهد داشت. اگر به سوابق گذشته ی این موضوع دقت نظر بیشتری داشته باشیم در خواهیم یافت که در پایان سه ماهه سوم و چهارم سال گذشته، عدم بازپرداخت به موقع از سوی برخی از دولت ها سبب شد که طلا با کاهش چشمگیری رو به رو شود. لازم به ذکر است که طلا در تحویل ماه آوریل با افزایش دو دلار و چهل سنتی به 1751 دلار و 90 سنت در هر اونس رسید.

رابینسون (Greg Robinson) مدیر اجرایی معدن نیو کرست (Newcrest) در هنگام صرف یک تاهار کاری چنین عنوان کرد که اونس جهانی طلا در سال پیش رو در بازه ی 1500 تا 2500 دلار در هر اونس مبادله خواهد شد. این معدن به عنوان سومین تولید کننده ی طلا در دنیا به حساب می آید.

کلیه ی شاخص های سهام در بازارهای آسیا و اروپا در روز پنجشنبه با افزایش رو به رو شدند. این افزایش بدان علت است که فعالیت های تجاری کشورهای اروپایی در ماه گذشته همراه با افزایش بوده است. این افزایش توانسته است تا ترس به وجود آمده از سوی بحران بدهی در اروپا را کنترل کند و امیدواری را در میان سرمایه گذاران در منطقه ی یورو را با افزایش رو به رو سازد.

نخست وزیر یونان در اقدامی قصد دارد تا با رهبران برخی از کشورهای اروپایی طی تماسی تلفنی آنها را تشویق به اجرای طرح ریاضتی بیشتری در کشورهایشان کند. لازم به ذکر است که رییس صندوق بین المللی پول در اعلام نظری عنوان کرده است که اگر کشور های اروپایی بخواهند با پرداخت وام های بیشتر به دولت یونان، این کشور را از حالت بحرانی دور کنند، می بایست طرح ریاضتی بیشتری را در کشورهایشان به اجرا رسانند.
نیک تراونتن در ادامه می افزاید، بازارهای طلا به دنبال مشخص شدن وضعیت یونان می باشند. در این شرایط با مشخص نشدن اوضاع یونان، نوسانات زیادی در این بازه مشاهده خواهد شد.

یکی از کارگزاران در هنگ کنگ بر این عقیده است که در حال حاضر اونس جهانی طلا با این سطح از بها، از سوی مردم عادی به صورت کامل حمایت نخواهد شد و مردم تامل بیشتری در خرید این فلز ارزشمند داشته باشند.

تاجران چینی نیز به علت اینکه طلا را در اوایل ماه ژانویه با بهای پایین تری خریداری نموده اند، سعی بر این موضوع دارند که این فلز ارزشمند را در بهای 1750 مورد خریداری قرار ندهند. این کارگزار در ادامه چنین می گوید که کاهش بهای اونس جهانی طلا می تواند میزان تقاضا در میان سرمایه گذاران و مردم عادی را نیز با افزایش رو به رو سازد. اما بهای طلا در کوتاه مدت با ادامه ی روندی نزولی دلار می تواند حتی به 1800 دلار در هر اونس نیز برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2