تشکیل کمیته ۵نفره ساماندهی ارز

غضنفری خبر داد:

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تشکیل کمیته 5 نفره برای بررسی وضعیت بازار گفت: پرداخت یارانه نقدی در فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه ها به بخش تولید نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مهدی غضنفری امروز در حاشیه روز جهانی گمرک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بانک مرکزی ارز مورد نیاز بخش تجارت را تامین می کند، اظهارداشت: در مورد وضعیت ارز خدمات نیز بزودی اطلاع رسانی می شود و این درحالی است که ارز مسافری زیر مجموعه ای از ارز خدمات محسوب می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اطلاع رسانی زیرمجموعه های ارز بخش خدمات بزودی انجام می شود و بر همین اساس هیچ متقاضی در بازار ارز غیر رسمی حضور نخواهد یافت.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پنج نفره برای بررسی وضعیت  بازار گفت: تصمیماتی که ظرف هفته گذشته توسط این کمیته پنج نفره اتخاذ شده بود در خصوص نرخ سود سپرده ها، تک نرخی شدن ارز و وضعیت ثبت سفارش اطلاع رسانی شده و این کمیته به طور مرتب در سطح وزرا تشکیل جلسه می دهد و سایر جلسات نیز از سطح معاونان تشکیل می شود.

به گفته این عضو کابینه اتصال به سامانه توسعه تجارت گمرک و بانک مرکزی ناشی از تصمیمات این کمیته 5 نفر بوده و آرامش بعد از اطلاع رسانی نیز به دلیل اخذ تصمیمات کمیته بوده است.

وی ادامه داد: اگر تصمیات اتخاذ شده به درستی اجرایی شود و اطلاع رسانی در خصوص آن مناسب باشد دیگر شاهد اندک افرادی که کالاها را با قیمت بالاتر می فروشند نخواهیم بود.

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جایگاه گمرک در بهبود وضعیت اقتصادی کشور اظهارداشت: ایجاد  سیستم  یکپارچه الکترونیک پنجره واحد ضروری است و با توجه به اینکه زیر ساختهای آن در همه دستگاهها شکل گرفته است می توانیم ظرف مدت 6 تا 9 ماه سامانه نهایی پنجره واحد را راه اندازی کنیم.

به گفته وی با راه اندازی پنجره واحد زمان صرف شده توسط فعالان حوزه گمرک بشدت کاهش می یابد و خواب سرمایه نیز افت می کند که این امر در نهایت منجر به کاهش قیمت تمام شده کالا می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  از افتتاح 100 پروژه صنعتی و معدنی کوچک و بزرگ در دهه فجر خبرداد و گفت: طرحهای معدنی، صنعتی، دارو سازی، قطعه سازی، سیمان و فولاد از طرحهای قابل افتتاح است.

وی افزود: این 100 طرح به علامت 100 سفر استانی رئیس جمهور افتتاح می شود، همچنین به علامت 22 بهمن 22 طرح توسط رئیس جمهور به بهره برداری می رسند.

این عضو کابینه دولت در مورد افزایش قیمت خودرو گفت: همه تولید کنندگانی که قطعات وارداتی نیاز دارند بعد از ثبت سفارش ارز مورد نیاز خود را دریافت می کنند. دلیلی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد و اگر مصوبه سازمان حمایت نباشد تخلف محسوب می شود.

غضنفری از مجوز جدید بانک مرکزی برای افتتاح و گشایش اعتبار ریالی خبر داد و گفت: این مجوز دارای محدودیت نیست به نحوی که ذی نفع دولتی یا بخش خصوصی داشته باشد و هر دو طرف می تواند بخش خصوصی باشد. تمام مشخصاتی که گشایش اعتبار ریالی در گذشته داشته است دوباره احیا شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در فاز دوم هدفمندی یارانه ها برای بخش تولید پرداخت یارانه نقدی خواهیم داشت؟ گفت: پرداخت یارانه نقدی به بخش تولید نداریم و امیدواریم یکهزار میلیارد تومان که در بودجه  پیش بینی شده به این بخش کمک کند ضمن اینکه بسیاری از صنایع انتظار دریافت یارانه نقدی ندارند و خواستار سرمایه در گردش و استمهال تسهیلات هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  21